گروه خودرو- اگرچه قرار بود وزارت صنایع در قالب «آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودرو»، هر سه ماه یکبار گزارش مبسوطی در مورد روند کیفی خودروهای داخلی، به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، اما با وجود گذشت بیش از سه ماه از ابلاغ این آیین‌نامه، هنوز گزارشی به بهارستان نرسیده است. عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن اشاره به این موضوع گفت: به وزارت صنایع بابت تاخیر صورت گرفته تذکر خواهیم داد.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه عدم ارسال گزارش روند کیفی خودروهای داخلی به مجلس، در جلسه امروز کمیسیون صنایع مطرح خواهد شد، گفت: وزارت صنایع باید هر سه ماه یکبار، گزارش روند کیفیت خودروهای تولید داخل را به مجلس ارائه کند، اما هم اکنون شاهد تاخیر در این موضوع هستیم و باید تذکر لازم را به مسوولان وزارت صنایع در این مورد بدهیم.

وی تاکید کرد: موضوع تاخیر در ارسال گزارش کیفیت خودروها، امروز در کمیسیون صنایع مطرح و در دستور کار جلسه هفته آینده قرار خواهد گرفت.گفته های فولادگر در شرایطی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چند ماه پیش در ازای لغو مصوبه «کاهش تعرفه واردات خودرو»، مصوبه‌ای دیگر به نام «ارتقای کیفیت خودروهای داخلی»، در نظر گرفتند. طبق این مصوبه که بیش از سه ماه از ابلاغ آیین‌نامه آن می گذرد، خودروسازان داخلی باید در عوض تثبیت تعرفه ۹۰ درصدی، بر کیفیت محصولات تولیدی خود بیفزایند. از آن سو وزارت صنایع و معادن نیز جدولی پنج ساله را برای کاهش تعرفه واردات خودرو متناسب با میزان رشد کیفی خودروسازان، تدوین می کرد. این وزارت همچنین موظف شد که هر سه ماه یکبار، گزارشی از میزان رشد کیفیت خودروهای تولید داخل را به نمایندگان مجلس ارائه کند.این گزارش در شرایطی هنوز ارائه نشده که به گفته فولادگر، گزارش ارتقای خدمات پس از فروش نیز هنوز به دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی نرسیده است.