خبرگزاری موج - مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تخفیفات ویژه‌ای برای خریداران محصولات شرکت زامیاد اعمال خواهد شد. فرزاد نشان، با بیان این مطلب در مراسم تحویل مینی‌بوس‌های آذر به وزارت کشور اظهارکرد: تحویل خودروهای باری و مسافری به منظور توسعه حمل و نقل مسافری و باری کشور، و در جهت قانون هدفمند کردن یارانه‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهارکرد: این ۳۵۰ دستگاه مینی‌بوس «آذر» برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است و امیدواریم که این تحویل آغازی برای عرضه دیگر محصولات مسافری (اتوبوس) به وزارت کشور باشد. نشان با بیان اینکه هم اکنون آمادگی برای تولید ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شرکت زامیاد فراهم شده است، ‌تصریح کرد: همچنین مذاکرات و فعالیت‌های مهندسی برای تولید یک هزار دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۹۰ با شرکت ایویکو انجام شده است. وی از انجام مذاکرات با شریک تجاری زامیاد برای تولید چند محصول تجاری و روز اروپا خبر داد و بیان کرد: طی هماهنگی و تایید انجام شده از سوی شرکت ایویکو، با اضافه کردن یک اکسل به محصول ۱۸ تن یوروکارگو، یک محصول با قابلیت ۲۶ تن کشش ایجاد کردیم که برگ برنده ای در طرح جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از موضوع واردات کامیون های دست دوم که به تازگی در مجلس شوری اسلامی تصویب شده است، اظهار کرد: هیچ دلیل و محدودیتی برای تولید و عرضه کامیون در کشور وجود ندارد.نشان با تاکید بر اینکه هم اکنون خودروهای صفر کیلومتر تجاری وارداتی از چین دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: در این شرایط واردات کامیون های دست دوم، آن هم از نوع چینی، تبدیل به معضل جبران ناپذیری برای کشور خواهد شد.مدیرعامل شرکت زامیاد در پایان اظهار امیدواری کرد که این مصوبه مجلس به سرعت لغو شود.