گروه خودرو- پلیس راهور ناجا در شرایطی شماره‌گذاری تندر-۹۰‌، رونیز و پیکاپ را از سر گرفته است که این موضوع موقتی بوده و خودروهای مذکور تا مدت زمان محدودی مجوز شماره‌گذاری خواهند داشت. آن طور که خبر می‌رسد‌، پارس خودرویی‌ها تنها تا پایان آذر ماه جاری‌، مجاز به شماره‌گذاری نیسان رونیز و پیکاپ خواهند بود و از ابتدای دی‌، پلاک‌گذاری این دو محصول باز هم به حالت تعلیق در می‌آید.

رونیز اوایل آذر ماه به دلیل عدم نصب ترمز ضدقفل (ABS)‌، با توقف شماره‌گذاری روبه‌رو شد و پلاک‌گذاری نیسان پیکاپ نیز به همین علت‌، اواخر آبان ماه گذشته به حالت تعلیق درآمد.

پلیس راهور همچنین اگرچه شماره‌گذاری هر سه مدل تندر-۹۰ را نیز از سر گرفته‌، اما مجوز پلاک‌گذاری این خودرو نیز تنها تا اول اسفند ماه امسال معتبر است. مدل E۰ تندر اواخر آبان ماه جاری‌، به دلیل نداشتن ترمز ضدقفل‌، با توقف شماره‌گذاری مواجه شد.

این در شرایطی است که چندی بعد شماره‌گذاری مدل‌های E۱ و E۲ تندر نیز به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای مربوطه از جمله وزارت صنایع‌، متوقف شد.

خودروسازان تا پایان آخرین روز بهمن ماه امسال‌، مجاز به شماره‌گذاری تندر-۹۰ هستند و پس از آن باید باز هم به دنبال کسب مجوز برای ادامه این شماره‌گذاری باشند.