گروه خودرو - هرچند با ورود به نهمین ماه سال جاری سایت ثبت سفارش خودرو به صورت رسمی همچنان بسته است‌، اما شنیده‌ها از برخی وارد کنندگان حکایت از ثبت سفارش موردی برخی خودروهای وارداتی دارد. به گفته برخی وارد کنندگان دوشنبه گذشته نیز سایت ثبت سفارش تنها به مدت نیم ساعت باز شد و بلافاصله مجددا به روی مراجعه کنندگان بسته شد.

به گفته برخی از واردکنندگان در حال حاضر رویه ثبت سفارش با گذشت نه ماه از سال نامشخص است که این امر مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است.

عدم اطلاع‌رسانی برای زمان باز شدن سایت ثبت سفارش موجب شده تا تنها عده معدودی نسبت به ثبت سفارش خودرو اقدام کنند و باز هم عده‌ای از لیست ثبت سفارشی‌ها جا بماندند.

اجرای روش مذکور علاوه بر انحصار در بازار وارداتی‌ها افزایش قیمت این خودروها را نیز در بر داشته‌ است.

عدم اعلام لیست خودروهای مجاز به وزارت بازرگانی از سوی وزارت صنایع در حالی است که لیست مذکور در ابتدای هر سال به وزارت‌بازرگانی و در نهایت به گمرک ابلاغ می‌شد، اما در سال جاری هنوز در خصوص اعلام لیست خودروهای مجاز اقدامی صورت نگرفته، به طوری که وارد‌کنندگان هم‌اکنون در انتظار اعلام لیست مذکور از سوی وزارت صنایع هستند، انتظاری که با ورود به نهمین ماه سال همچنان ادامه دارد و زمان پایان آن نیز نامشخص است.