خبرگزاری فارس- هیات وزیران با تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی، تکالیف جدیدی را برای توقف تولید و ورود خودروهای غیراستاندارد به وزارت صنایع، موسسه استاندارد و گمرک ابلاغ کرد. بر این اساس هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارتخانه‌های صنایع و معادن، امور اقتصادی و دارایی و بازرگانی و به استناد تبصره (۱) ماده (۴) قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی، آیین‌نامه اجرایی قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی را به شرح زیر تصویب کرده است.

طبق این مصوبه‌، وزارت صنایع مکلـف است نسبت به اعمال نـظارت بر نحوه اجرای برنـامه و سیاست‌های مرتبط با ارتقای کیفیت تولید خودرو، کاهش مصرف سوخت و اجرای کامل استـانداردها‌، اقدام و در صـورت عدم رعایت از سوی خودروسازان اقدامات قانـونی لازم را به عمل آورد.

همچنین موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز مکلف است براساس درخواست وزارت صنایع نسبت به اعمال استانداردهای لازم‌، اقدام و مراتب را به اطلاع این وزارت برساند. از آن سو وزارت صنایع مکلف است از تولید یا ورود خودروها و قطعات خودرو غیراستاندارد جلوگیری کند.

از سوی دیگر طبق این مصوبه‌، ثبت سفارش یا ورود خودروهای فاقد استاندارد اعلامی از سوی وزارت ممنوع و شماره‌‌گذاری خودرو توسط نیروی انتظامی بدون دریافت تایید موسسه ممنوع است. مسوولیت اعلام تایید موسسه استاندارد نیز به نیروی انتظامی نیز برعهده وزارت صنایع است.