روابط عمومی ایدرو - قرارداد طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی، یکی از چهار طرح کلان ملی فناوری چهارشنبه گذشته و در همایش ملی علم تا عمل با حضور رییس جمهور و وزیر صنایع و معادن و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به امضا رسید. سید مجید هدایت رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع در خصوص این طرح گفت: ایدرو مسوولیت کمیته اجرایی طرح مذکور را برعهده دارد که قرار است ظرف ۱۸ ماه آینده به نتیجه برسد.

معاون وزیر صنایع و معادن افزود: مبلغ کل این قرارداد ۹ میلیارد تومان است که شش میلیارد آن از محل منابع وزارت صنایع و معادن، ایدرو و شرکت ایران خودرو تامین می‌شود و مابقی هزینه را معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تامین خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: نتیجه این قرارداد که سه نمونه مهندسی خودروی هیبریدی است به صنایع خودروسازی برای تولید انبوه ارائه خواهد شد.

در خودروهای هیبریدی یا دو نیرو بخشی از نیرو از موتور احتراق داخلی با سوخت فسیلی و بخشی دیگر از طریق سیستم الکتریکی تامین می‎شود که از طریق باطری تعبیه شده در خودرو، تامین و شارژ می‎شود. استفاده از خودروهای هیبریدی، مصرف انرژی را کاهش داده و مانع آلودگی‎های زیست محیطی خواهد شد.