گروه خودرو- خودروهای گاز سوز از نیمه دوم سال آینده باید به صورت پایه گاز سوز تولید شوند.

حسین هاشمی مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با اعلام این خبر اظهار داشت: دوگانه سوز کردن خودروهایی که پایه بنزین سوز دارند علاوه بر افت کیفیت در برخی مواقع موجب هدر رفت ۲۰ درصد انرژی نیز می‌شود، به همین دلیل توقف دوگانه‌سوز کردن خودروهایی که پایه بنزینی دارند در دستور کار ستاد مدیریت حمل‌ونقل قرار گرفته است. به گفته مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل‌ونقل، ستاد در پی تعیین ضرب‌الاجلی برای خودروسازان است تا از نیمه دوم سال آینده از تولید خودروهای گاز سوز بر پایه بنزین جلوگیری کند.

به گفته هاشمی براساس ضرب‌الاجل در نظر گرفته شده از نیمه دوم سال آینده خودروهای گازسوز تنها به صورت پایه گازسوز تولید خواهند شد تا به این طریق بتوان علاوه بر بالا بردن کیفیت خودروهای گازسوز از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری کرد.

به گفته هاشمی هم‌اکنون طرح تولید خودروهای دوگانه‌سوز به طور جدی در دستور کار خودروسازان قرار گرفته تا به این طریق بتوان نیاز بازار را با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و آزاد کردن قیمت سوخت تامین کرد.

به همین دلیل نیز در حال حاضر تولید خودروهای گاز سوز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته اما باید رشد مذکور به سمت خودروهای پایه گازسوز تغییر کند که امیدواریم از سال آینده این امر محقق شود.