ایسنا- اتوبوس بین شهری ولوو B۹ (مونتاژی رانیران) و کامیون ولوو FH (مونتاژی سایپادیزل) در آذر ماه امسال به عنوان با کیفیت‌ترین خودروهای تجاری در گروه‌های خود معرفی شدند. در آذر امسال تنها چهار مدل اتوبوس و مینی‌بوس مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند که سطح کیفی دو خودرو اول خیلی خوب و سطح کیفی دو خودرو بعدی خوب بود.

در گروه مینی‌بوس و اتوبوس بعد از اتوبوس‌های مونتاژی شرکت رانیران شامل اتوبوس بین شهری ولوو B۹ و اتوبوس بین‌شهری ولوو B۷، مینی‌بوس ایویکو A۵۰ (مونتاژی زامیاد) و مینی بوس هیوندای کروز (مونتاژی ایران خودرودیزل) قرار دارند. در بخش‌های موتور و انتقال قدرت، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و نفوذ آب بیشترین نمره منفی به مینی‌بوس هیوندای کروز اختصاص یافت.

در بخش رنگ بدترین وضعیت مربوط به اتوبوس بین شهری ولوو B۷ بود. اما در آذر امسال ۱۰ مدل کامیون و کامیونت نیز مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند که در این بین محصولات مونتاژی سایپادیزل شامل کامیون ولوو FH و کامیون رنو میدلام به ترتیب اول و دوم شده و کامیون یورو کارگو (مونتاژی زامیاد) در رده‌ سوم قرار گرفت.

از بین این ۱۰ مدل کامیون و کامیونت، پنج خودرو اول در سطح خیلی خوب، چهار مدل بعدی در سطح خوب و خودرو آخر نیز در سطح قابل قبول ارزیابی کیفی شدند.

در بخش موتور و انتقال قدرت بیشترین نمره منفی متعلق به کامیون سبک بنز LP (مونتاژی ایران‌خودرو دیزل) بود. در بخش ترمز نیز همین خودرو بیشترین نمره منفی را گرفت وضعیتی که در بخش‌های تزئینات داخلی و خارجی، بدنه،‌ نفوذ آب و رنگ نیز مشاهده شد.