گروه خودرو - ناوگان تاکسیرانی کشور با ورود ۳۰هزار تاکسی جدید و ساماندهی مسافربران شخصی در سال آینده گسترش می‌یابد. پس از اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور طرح توسعه این ناوگان نیز در دستور کار مسوولان قرار گرفت و این امید به وجود آمد که ناوگان پیر و کهنه تاکسیرانی کشور نو شود.

در سال گذشته و با تصویب «طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور» قرار شد که تا پایان سال جاری، ۳۰هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و تاکسی‌های نو جایگزین آنها شود که از این تعداد تاکنون ۲۰هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و تاکسی‌های جدید جایگزین آنها شده است. به گفته مرتضی ضامنی مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کشور مابقی تاکسی‌های فرسوده نیز تا پایان فروردین ماه جایگزین خواهند شد.

همچنین سازمان تاکیسرانی کشور برای گسترش ناوگان تاکسیرانی طرح گسترش ناوگان تاکسیرانی کشور را در دستور کار خود قرار داده و به گفته ضامنی در سال آینده ۳۰هزار تاکسی جدید وارد ناوگان تاکسیرانی کشور خواهد شد و در این خصوص سازمان تاکسیرانی حواله تاکسی‌های جدید را پرداخته و به سازمان‌های تاکسیرانی سراسر کشور ارائه کرده است. ضامنی در خصوص شرایط دریافت تاکسی‌های جدید به خبرنگار ما گفت: حواله‌های ۳۰هزار تاکسی جدید به سازمان‌های تاکسیرانی سراسر کشور ارائه شده و سازمان‌های تاکسیرانی تا ۲۳ اسفند فرصت دارند که این میزان سهمیه را جذب کنند.

سازمان تاکسیرانی در طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور از شرکت ایران‌خودرو کمک گرفته و سه خودروی پژو، روآ و سمند را به نسبت سه، دو و یک با ۵میلیون وام با بهره ۱۴درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. از مجموع ۳۰هزار تاکسی ۵هزار و ۵۰۷تاکسی برای استان تهران در نظر گرفته شده و سایر شهرستان‌ها طبق نیاز خود تاکسی جدید دریافت خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی یکی از طرح‌های سازمان را جهت ارائه خدمات بهتر، «طرح ساماندهی مسافرکش‌های شخصی» عنوان کرد و افزود: در تهران حدود ۶۰هزار مسافربر شخصی وجود دارد که از این تعداد ۵۰هزار مسافربر در طرح ساماندهی مسافرکشان شخصی شرکت کرده‌اند و پس از ساماندهی با پلاک عمومی موقت وارد ناوگان تاکسیرانی خواهند شد.

ضامنی در ادامه تاسیس شرکت‌های حمل و نقل خصوصی را یکی دیگر از طرح‌های این سازمان دانست و اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی به منظور ارائه خدمات بهتر اقدام به تاسیس شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی کرده است و این شرکت‌ها زیر نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت خواهند کرد.