نایب رییس کمیسیون صنایع اعلام کرد که از کیفیت تولید خودرو‌های داخلی شکایت‌های متعددی در کمیسیون صنایع وجود دارد. به گزارش ایسنا، محمود ابطحی اظهار داشت: تا زمانی که بنگاه‌های اقتصادی دست دولت است و صندوقخانه‌ها و پستو‌های دولتی وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که حقوق مردم در این راستا حفظ شود.

وی همچنین صنعت خودروسازی کشور را در یکی دو سال گذشته دارای چالش‌های غیرقابل تصوری دانست و افزود: در این صنعت کارآیی و سعی صورت گرفت و امیدوار بودیم که در زمانی نه چندان دور دارای پتانسیل و توانمندی وسیعی شویم تا بتوانیم در بازار‌های هدف و اطراف، جایگاه ویژه خود را پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که چالش‌های صنعت خودرو از بیرون به این صنعت تحمیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: از آنجا که صنعت اتومبیل‌سازی ما در دو بنگاه بزرگ اقتصادی دولتی بوده و از یکسری حمایت‌های ویژه و خاص برخوردار است این امر سبب می‌شود که این صنعت نتواند مانند یک بخش خصوصی چابک و فعال کار خود را انجام دهد و در واقع این نوع حمایت‌ها، صنعت خودروسازی را زمین‌گیر می‌کند.

نایب رییس کمیسیون صنایع در ادامه تصریح کرد: احساس می‌کنیم که این حمایت‌ها صنعت خودروسازی را دچار مشکلاتی کرده که اگر این مسایل را به سرعت حل نکنند، در آینده انعکاس آن را در صنایع پایین‌دستی این مجموعه‌ها که اکثرا وسیع و خصوصی‌اند، شاهد خواهیم بود.