سمندLX مجوز ورود و شماره‌گذاری بازار بلغارستان را دریافت کرد و در سال آینده حداقل ۴۰۰ دستگاه سمندLX به این کشور صادر می‌‌شود. به گزارش روابط‌عمومی ایران‌خودرو، علیرضا میرزایی، معاونت صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: مراجع ذیربط در کشور بلغارستان پس از بررسی سطح استانداردهای خودرو سمند و انجام تست‌های لازم مجوز ورود سمند به بلغارستان و شماره‌گذاری را صادر کرد. میرزایی با بیان اینکه کشور بلغارستان از ابتدای سال ۲۰۰۷ میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته است، اظهار داشت: ورود سمند به حوزه اروپای شرقی یک رویداد مهم برای ایران‌خودرو است.

وی ادامه داد: خودرویی که به این کشور صادر می‌‌شود نوعی از خودرو سمند است که پس از انجام برخی تغییرات مطابق شرایط بازار به نام سمند صوفی (صوفیا پایتخت بلغارستان) نام گذاری شده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: با توجه به عضویت بلغارستان در اتحادیه اروپا صادرات به این کشور آینده صادرات ایران‌خودرو به اروپا را رقم خواهد زد.

میرزایی با بیان اینکه ایران‌خودرو به لحاظ تکنولوژی طراحی و تولید خودرو از نظرآلایندگی همگام با استانداردهای جهانی پیش می‌‌رود، اظهارداشت: این شرکت هم اکنون حداقل ۲ سال از استانداردهای الزامی‌‌کشور جلوتر است.

معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، این شرکت به زودی خودرویی با سطح استاندارد آلایندگی یورو۴ را به بازارهای اروپایی عرضه خواهد کرد.