فروش نقدی 40 هزار تندر 90 در سال آینده

یک مقام آگاه گفت: با توجه به ثبت‌نام ۸۰هزار نفر طی مهلت مشخص شده برای تندر (ال -۹۰) پیش‌بینی می‌شود مابقی سهمیه تعیین شده (۴۰هزار دستگاه) به‌صورت نقدی در سال آینده به متقاضیان واگذار شود. به گزارش خبرگزاری فارس این مقام آگاه اظهار داشت: طی یک هفته حدود ۸۰هزار نفر در سراسر کشور برای خرید تندر ثبت‌نام کردند که از این ۸۰هزار نفر حدود ۵۰هزار نفر به نمایندگی‌های ایران خودرو و مابقی به نمایندگی‌های سایپا مدارک خود را تحویل داده‌اند.

وی افزود: با توجه به تولید ۱۲۰هزار خودرو تا خردادماه پیش‌بینی می‌شود مابقی ظرفیت (حدود ۴۰هزار خودرو) از طریق فروش فوری به متقاضیان واگذار شود.

از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا گزارش داد که طی یک هفته گذشته ۱۰۰هزار دستگاه تندر (ال-۹۰) در شرکت ایران خودرو و سایپا به فروش رسید که بیش از ۷۰درصد آن مدل فول (E۲) بود. ایسنا افزود:، هر کدام از این دو شرکت در طول یک هفته توانستند ۵۰هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برسانند. نکته جالب اینجاست با وجود این‌که با توجه به استقبال دو روز نخست مردم از پیش‌فروش، انتظار می‌رفت که ۱۲۰هزار دستگاه تولیدی سال آینده تندر سایپا و ایران خودرو پیش‌فروش شود.