مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: طرح ممنوعیت تولید خودروهای جدید پر مصرف بنزین سوز در دولت مطرح شده است. منوچهر منطقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص طرح دولت برای ممنوعیت تولید خودروهای بنزین سوز در کشور و اینکه اجرای این طرح تا چه حد امکانپذیر است، توضیح داد: دولت طرحی را ارایه کرده است که بر اساس آن از ابتدای مردادماه دیگر خودروی جدیدی به شکل صرفا بنزین سوز تولید نشده و خودروهای تولید شده حتما دوگانه سوز باشند.

وی افزود: در عین حال خودروهایی که مصرف بنزین آنها زیر ۶ لیتر است، نیازی به دوگانه سوز شدن ندارند.

منطقی اظهار داشت: این طرح کلی چیزی است که در دولت تهیه شده است و ما نیز در حال بررسی هستیم و خود را آماده می‌کنیم تا از مردادماه به بعد تولید تمامی خودروها به شکل دوگانه سوز انجام شود. وی اضافه کرد: در دنیا مشکلی بنام محدودیت تولید مخزن گاز وجود دارد و این می‌تواند به تحقق اهداف پیش‌بینی شده آسیب برساند.

وی گفت: ما در حال برنامه‌ریزی بر روی این مساله و رفع مشکلات هستیم.

مدیران صنعتی کشور به‌دلیل منابع غنی‌ گاز کشور که ایران را به دومین منبع گازی جهان تبدیل کرده است، تولید موتورهای پایه گاز سوز و خودروهای دوگانه سوز را در دستور کار خود قرار داده‌اند. این در حالی است که محدود بودن تولید خودروهای گاز سوز در دنیا خودرو سازان را با دشواری در تامین کپسول‌ها و مخازن گاز مواجه کرده است.

این گزارش حاکی است به همین دلیل راه‌اندازی خط تولید مخازن و کپسول‌های گاز در دستور کار خودروسازان قرار گرفته است و به گفته مدیر عامل سایپا طی ۱۸ ماه آینده اولین خط تولید مخازن گاز خودرو به بهره‌برداری خواهد رسید.