گروه خودرو- شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به منظور برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در کارت هوشمند سوخت، اقدام به ایجاد ۶۰۰مرکز ارائه خدمات به مشترکان با همکاری شرکت پست کرد. این مراکز هم‌اکنون در دفاتر مناطق پستی مستقر و متقاضیانی که کارت آنها با مشکل مواجه شده می توانند با مراجعه به این مراکز مشکل به وجود آمده در کارت هوشمند سوخت خود را برطرف کنند.

از سویی دیگر، از ابتدای شروع توزیع کارت هوشمند سوخت تا کنون برخی از کارت‌های توزیع شده به دلیل رعایت نکردن برخی مسائل از سوی متقاضیان غیر فعال شده‌اند که اینگونه افراد با مراجعه به دفاتر پستی می‌توانند کارت خود را فعال کنند.

یکی از مسوولان اطلاع رسانی کارت هوشمند سوخت روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: برخی از متقاضیان پس از دریافت کارت هوشمند سوخت آن را گم کرده‌اند که کارت این دسته از افراد با مراجعه به مراکز پشتیبانی کارت هوشمند سوخت، باطل، و پس از دریافت مبلغی کارت جدید به متقاضیان ارائه می‌شود.

عبدالرسول دشتی، مسوول اطلاع رسانی کارت هوشمند سوخت نیز به خبرنگار ما گفت: از ۶۰۰مرکز خدمات مشترکان ۱۴۴مرکز در تهران راه اندازی خواهد شد و مابقی مراکز درسایر شهرستان‌ها پاسخگوی مشکلات به وجود آمده در کارت هوشمند سوخت خواهند بود.

بر اساس اعلام مسوولان از فردا بنزین تنها با کارت هوشمند سوخت قابل عرضه است. همچنین به واسطه استفاده اجباری از کارت هوشمند سوخت میزان مصرف سوخت خودروها ارزیابی و اطلاعات خودروها از طریق کارت خوان به ۸مرکز اطلاعات کشور منتقل و تمامی تجزیه و تحلیل‌های آماری و طبقه‌بندی در این مراکز انجام می‌شود.