گروه خودرو- طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور همزمان با واگذاری تاکسی‌های جدید به متقاضیان روز گذشته در حالی صورت گرفت که براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ این سازمان مکلف به ورود ۳۰هزار تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی کشور بوده است. براین اساس متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند به ترتیب الویت ثبت نام تاکسی‌های خود را دریافت خواهند کرد.

از مجموع ۳۰هزار تاکسی ۵هزار و ۵۷۰ تاکسی برای استان تهران در نظر گرفته شده و سایر شهرستان‌ها طبق نیاز خود تاکسی جدید دریافت خواهند کرد.

ضامنی مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کشور روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: سازمان تاکسیرانی براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ مکلف به ورود ۳۰هزار تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی کشور بود که تاکنون ۱۷هزار و ۳۳۱ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: اجرای این طرح از روز گذشته آغاز شد و متقاضیانی که در طرح ثبت نام کرده‌اند به ترتیب الویت و با طی کردن مراحل اداری و بانکی تاکسی‌های خود را دریافت خواهند کرد. براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه سال گذشته دولت در مجموع ۵۰میلیون ریال تسهیلات برای تاکسی‌های واگذاری در نظر گرفته و این تسهیلات در خصوص تاکسی‌های سمند، پژو GLX و روآ که از نظر قیمتی با یکدیگر متفاوت هستند یکسان است که این امر موجب به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای متقاضیان شده است. ضامنی در خصوص مدل تاکسی‌های واگذار شده می‌گوید: طبق قراردادی که با شرکت ایران‌خودرو منعقد شده این شرکت موظف است خودروهای پژو، سمند و روآ را به ترتیب ۳، ۲ و ۱ به سازمان تاکسیرانی واگذار کند.