گروه خودرو- رسول رازقندی: صنعت خودرو دنیا برند‌هایی ناشناخته‌ای را در خود جای داده است که اغلب، خودروهای خوب و البته گران‌قیمتی را می‌سازند. اما از شهرت کمتری نسبت به خودروسازان بزرگ و مشهور برخوردارند. شرح برخی از این برندهای ناشناخته و محصولات آنها در پی می‌آید.

هونگ‌کی‌ - چین
شرکت خودروسازی هونگ‌کی‌ در واقع یکی از زیرشاخه‌های شرکت FAW است که از دیر‌باز دست‌اندرکار تولید لیموزین برای ثروتمندان چین بوده است. مدل 2005‌ لیمو‌زین HQD در این کشور نام «رولزرویس چینی‌ها» به خود گرفته است.


کینگ‌سگ- سوئد
این شرکت سوئدی تولید‌کننده CCR است یکی از سریع‌ترین و گران‌ترین خودروهای دنیا است. این شرکت در هر پروسه تولید تنها هفت دستگاه از این خودرو که تنها در چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰‌کیلومتر دست پیدا کرده و ۵۵۰‌هزار دلار قیمت دارد را می‌‌تواند تولید کند.


لبلانک- سوئد
این شرکت در حال تسریع روند تولید محصول 650‌هزار دلاری خود موسوم به میرابو است و امید‌ دارد بتواند تا پایان سال 2006‌ مجوز عرضه این محصول در ایالات متحده را کسب کند.


روا- هند
اگر فکر می‌کنید خودرویی که در هند ساخته می‌شود، محصولی بی‌ارزش است، کافی است نگاهی به محصولات برقی پیشرفته REVA بیاندازید که در بنگلور تولید می‌شود. مدل NXG که مجهز به سیستم GPS، پخش MP۳‌ و مودم است می‌تواند با هر بار شارژ باتری‌ها ۲۰۰‌کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.


پروتوموتورز- کره‌جنوبی
شرکت کوچک پروتوموتورز در کره جنوبی تولید‌کننده‌ نوعی کوپه زیبا به نام «اسپرا» است. با این حال پروتوموتورز باید کمی اغنای زاویه‌های این خودرو را کم کند و بر زیبایی ظاهر آن بیافزاید.


اسپایکر - هلند
دو برادر هلندی به نام‌های هندریک ویاکوب اسپارکر که تولید‌کننده دلیجان در آمستردام پایتخت هلند بودند، در سال ۱۸۹۸‌ اولین خودروی موتوری خود را ساختند، امروز اسپایکر خودروی ۳۳۱‌هزار دلاری C۸ را تولید می‌کند.


ترامونتانا- اسپانیا
ترامونتانا، شرکت جدیدی است که در حومه بارسلونا احداث شده است. خودروی جدید تک سرنشین این شرکت که نام شرکت را نیز یدک می‌کشد، با الهام گرفتن از جت‌های جنگنده‌ و خودروهایی که در مسابقات فرمول یک شرکت می‌کند، ساخته شده است تولید ماهانه این خودرو به 12 دستگاه محدود می‌شود.


ونچری- موناکو
محصول ۵۸۰‌هزار دلاری ونچری یکی از جذاب‌ترین محصولاتی است که در بازار خودروهای الکتریکی وجود دارد. قیمت این خودرو ۵۸۰‌هزار دلار است.


زیل- روسیه
زیل که پیش از این ناش‌زیس بود، از سال 1963‌دست‌اندر کار تولید خودرو بوده و به تولید لیموزین اشتغال داشته است. لیموزین‌های ضد گلوله این شرکت در خدمت استالین و سوزستی بریا رییس پلیس مخفی مخوف رژیم استالین بود.