گروه خودرو - در نشست مطبوعاتی که دوشنبه گذشته شرکت سایپا به منظور اعلام اولویت‌بندی خودروهای فرسوده برگزار کرده بود، رمضان شرقی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت مهندسی بازرگانی خودرو سایپا اعلام کرد که تا پایان سال جاری تولید پراید تنها به متقاضیان خودروهای فرسوده اختصاص خواهد یافت. اعلام خبر مذکور این سوال را به وجود آورد که تکلیف متقاضیانی که برای خودروی پراید در نمایندگی‌ها ثبت‌نام و یا برای خرید مستقیم از نمایندگی‌ها برنامه‌‌ریزی کرده‌اند چه می‌شود؟ اگر سخنان رمضان شرقی محقق شود به طور حتم بازار فروش پراید تا پایان سال جاری دچار بحران و تنش خواهد شد. در‌حال‌حاضر پراید به دلیل قیمت نسبتا پایین، به عنوان پرتیراژترین خودرو کشور محسوب می‌شود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو هر خللی در کاهش و یا عدم‌عرضه این خودرو، بازار را دچار تنش خواهد کرد.

اما روز گذشته رمضان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن تصحیح این خبر که تولید پراید تا پایان سال مختص متقاضیان طرح خروج خودروهای فرسوده خواهد بود، تصریح کرد: منظور از مطلب عنوان شده این بود که سایپا تا پایان سال توجه ویژه‌ای به طرح خروج خودروهای فرسوده خواهد داشت و به همین منظور بیشترین میزان تولید خود را به این طرح اختصاص خواهد داد.

شرقی در ادامه اظهار داشت: شرکت سایپا روزانه ۷۰۰پراید تولید می‌کند که در مجموع تا پایان سال جاری ۱۷۰هزار پراید در این شرکت تولید خواهد شد که از این تعداد ۱۱۰هزار دستگاه آن برای طرح خروج خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده و ۶۰هزار دستگاه دیگر به نمایندگی‌های شرکت داده می‌شود.

وی در خصوص افرادی که برای دریافت خودروی پراید ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: متقاضیانی که در گذشته ثبت‌نام کرده‌اند نیز از مازاد تولید پراید که در اختیار نمایندگی‌ها قرار می‌گیرد می‌توانند استفاده کنند.