گروه خودرو- به‌رغم وعده برخی از مسوولان وزارت صنایع و معادن مبنی بر حل و فصل اختلافات موجود میان مسوولان صنعتی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه، مسوولان کشور همسایه همچنان بر سر ورود سمند به این کشور کارشکنی می‌کنند و مسوولان صنعتی ایران نیز مانع ورود خودروی مگان به کشور شده‌اند. هر چند برخی از مقامات وزارت تجارت ترکیه، نبود ضمانت‌های لازم برای تاسیس مراکز خدمات پس از فروش خودروی سمند را عامل ممانعت از ورود این خودروی ایرانی به کشور خود می‌خوانند اما مدیران ایران‌خودرو این اظهارنظر را بهانه‌ای می‌دانند که مسوولان ترک برای حضورنیافتن سمند در ترکیه به آن متوسل شده‌اند.

برخی از مقامات مسوول در وزارت صنایع و معادن همزمان با توقف ورود مگان ترکیه به ایران، از سفر وزیر تجارت ترکیه و هیات همراه وی برای حل و فصل اختلافات تجاری و بازرگانی میان دو کشور در حالی خبر دادند که با گذشت چندین ماه از وعده مسوولان نه تنها خبری از هیات تجاری ترکیه نیست بلکه، این مشکل به مجلس شورای اسلامی نیز کشیده است.

احمد بزرگیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرنگاران پارلمانی، نفوذ مافیای خودرو در ترکیه را مانع از ورود سمند ایران به این کشور خوانده و مسوولان ترکیه را متهم به کارشکنی در این زمینه کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به محدودیت‌گذاری کشور ترکیه برای ورود برخی از اقلام ایرانی به این کشور اظهار امیدواری کرده است که با مذاکراتی که توسط کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه صورت خواهد گرفت. مشکل سمند و مگان به زودی بین دو کشور حل و فصل شود.