گروه خودرو- عدم اجرای تعهد خودروسا‌‌زها به دارندگان خودروهای فرسوده و همچنین افزایش قیمت خودروهای دوگانه‌سوز طی هفته گذشته موجب شد که بازار خودرو باز هم متشنج شود. بسیاری از متقاضیان خودرو‌های فرسوده با وجود اینکه تمام مراحل از رده خارج کردن خودروهای فرسوده خود را طی کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند خودروی جایگزین دریافت کنند. این در حالی است که سیدرضا فاطمی چند روز پیش اعلام کرده بود که دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا برای برطرف کردن این مشکل تیراژ تولید خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرده است که با مساعدت شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا مشکل تحویل خودرو برطرف شده است. این خبر در حالی منتشر شد که بسیاری از متقاضیان هنوز بعد از دو ماه از زمان تحویل خودرو فرسوده خود موفق به دریافت خودرو‌های نوی خود نشده‌اند.

همچنین در هفته گذشته بار دیگر آتش‌سوزی خودرو‌های ۴۰۵ خبرساز بود و دو خودروی «روا» و پژو ۲۰۶SD نیز با مشکل نقص فنی روبه‌رو شدند که ایران‌خودرو نیز اطلاع‌رسانی کاملی در این مورد انجام نداد.

برخی فعالان بازار خودرو نقص فنی «روا» را مربوط به سرسیلندر آن می‌دانند و برخی نیز می‌گویند که موتور این خودرو موتور ضعیفی است.

ایران‌خودرو نیز به منظور برطرف کردن این مشکل کاهش تولید این خودرو را در دستور کار خود قرار داد که این امر موجب شد قیمت این خودرو از ۷میلیون و ۶۵۰هزار تومان با افزایش ۵۰۰هزار تومانی به ۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان برسد.

سمند معمولی نیز طی هفته‌های گذشته باز هم افزایش قیمت داشته و با قیمت ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تا ۱۲میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

فعالان بازار خودرو قیمت پژو ۴۰۵ را حدود ۱۲میلیون تومان اعلام کرده‌اند. همچنین ۲۰۶ تیپ دو ۱۱میلیون تومان و تیپ ۵، ۱۳میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.

پژو روا هم با قیمت ۸میلیون تا ۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

پراید هاچ‌بک نیز از ۶میلیون و ۹۰۰هزار تا ۷میلیون و ۴۰هزار تومان و پراید صندوقدار نیز با قیمت ۷میلیون و ۲۴۰هزار به فروش می‌رسد.