۱۵هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: تاکنون ۱۵‌هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است.

سیدرضا فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تا‌کنون حدود ۴‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو جایگزین تحویل مالکان خودروهای فرسوده شده است و ۵‌هزار و ۵۰۰ دستگاه نیز در شرف دریافت خودرو جدید هستند. به گفته وی، از خودروهای تحویل شده یک‌هزار خودرو متعلق به شرکت سایپا و ۳‌هزار و ۵۰۰‌دستگاه ایران‌خودرو بوده است. تولید کامیون چینی فوتون از نیمه نخست سال آینده در ایران آغاز می‌شود

تولید کامیون فوتون در ایران از نیمه نخست سال آینده با قیمت ۱۶‌میلیون تومان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، گویا شرکت سایپا دیزل قصد دارد با این کامیون به رقابت با کامیون‌های ایسوزو ژاپن که در گروه بهمن با قیمت ۲۵‌میلیون تومان تولید می‌شود، بپردازد. کامیون فوتون دارای موتوری با قدرت بیش از ۱۰۸ اسب‌بخار است و توانایی پاس کردن استاندارد یورو ۲ را نیز دارد و از طرفی مصرف سوخت آن نیز ۱۳لیتر در ۱۰۰کیلومتر است. از طرفی این شرکت قصد دارد به غیر از همکاری با فوتون چین با شرکت دانگ فنگ نیز به منظور تولید کامیون همکاری کند، به طوری که مدل جدید کامیون نیسان دیزل چین (دانگ فنگ) از سال آینده در ایران تولید خواهد شد.

صادرات محصولات ایران‌خودرو به روسیه از مرز ۵هزار دستگاه گذشت

صادرات محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به بازار خودروی روسیه از مرز پنج هزار دستگاه گذشت.

به گزارش اداره اخبار و انتشارات ایران‌خودرو، علیرضا میرزایی، معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو با بیان مطلب فوق گفت: با تلاش نماینده فروش این شرکت در روسیه، صادرات محصولات ایران‌خودرو تا ۱۵ آذرماه امسال از مرز پنج‌هزار دستگاه گذشت.وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش ایران‌خودرو در روسیه به شدت در حال افزایش است، افزود: نمایندگی‌های این شرکت تا اواسط سال آینده میلادی به ۵۰نمایندگی می‌رسد.

مشارکت بخش‌خصوصی در احداث مراکز معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ازجلب مشارکت بخش‌خصوصی در احداث مراکز جدید معاینه‌فنی در پایتخت خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدرضا امیری صفت افزود: تا پایان برنامه چهارم توسعه باید ۸۰خط معاینه‌فنی در تهران ایجاد شود و تلاش می‌کنیم احداث مراکز جدید و خطوط جدید معاینه‌فنی با مشارکت فعال بخش‌خصوصی صورت گیرد. وی اظهار داشت: اکنون تنها یک مرکز جدید معاینه فنی خودروها در منطقه ۲۰شهرداری تهران از سوی ستاد معاینه فنی و شهرداری تهران از مشارکت بخش‌خصوصی بهره‌مند شده است.