خودرو‌های سایپا کم‌مصرف‌ترین خودرو‌های ساخت داخل

بیشتر خودرو‌های تولیدی سایپا در محدوده D از نظر مصرف سوخت قرار دارند که نشان دهنده کم‌مصرف‌تر بودن مصرف محصولات این شرکت نسبت به سایر خودروهای تولیدی در ایران است.

نجم‌الدین، مدیرعامل مگاموتور، در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب افزود: براساس استاندارد مصرف سوخت، خودرو‌های سایپا جزو کم مصرف‌ترین خودرو‌ها هستند؛ به گونه‌ای که خودروی زانتیا، ریو و پراید در محدوده مصرف D قرار دارد و تنها خودروی با ساخت داخل بالا که در محدوده D قرار دارد پراید است. این در حالی است که بسیاری از خودرو‌های پرتیراژ دیگر خودرو‌سازان در محدود نه چندان قابل قبول از نظر مصرف سوخت هستند.

وی در خصوص زمان تولید موتور ال‌ـ‌٩٠ از شهریور ماه با ساخت داخلی ‌٥٠ درصد آغاز می‌شود و تا پیش از آن موتور توسط رنو پارس و احتمالا از خارج ایران تامین خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که برخی خودرو‌سازان در صدد تغییر موتور تندر (ال-۹۰) هستند شما چه موتوری برای ال‌ـ‌٩٠ تولید خواهید کرد گفت: خط ما توانایی تولید سه موتور ‌٤/١لیتری، ‌٦/١لیتری ‌٩٠ اسب بخاری و ‌٦/١لیتری ‌١٠٧ اسب بخاری با نام K۴M را دارد، اما قرار است موتور K۴M مورد استفاده قرار گیرد و موتور ال‌ـ‌٩٠ سایپا K۴M خواهد بود.

البته اگر ایران خودرو درخواست موتور کم قدرت‌تر را نیز داشته باشد ما توانایی تولید آن را داریم.

وی توضیح داد: موتور S۸۱ خودرو جدید سایپا در حال طراحی است و حجم این موتور جدید ۵/۱لیتری و دارای هشت سوپاپ با توانایی تولید قدرت‌٨٥ اسب بخار است و توسط مگاموتور در دست طراحی است. طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شتاب می‌گیرد

۲۵هزار مالک خودروی فرسوده تا به حال موفق به دریافت خودرو جایگزین شده‌اند و ۳۶هزار نفر نیز مراحل پرداخت وام آنها توسط بانک ملت انجام شده و آماده دریافت خودرو خود هستند.

به گزارش «مهر»، مهدی داداشی قائم مقام مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده گفت: ۹۰هزار متقاضی از ۱۳۵هزار متقاضی معرفی شده به بانک پرونده اعتباری آنها تکمیل و از این تعداد ۷۱هزار نفر نیز برای اسقاط خودرو معرفی شده‌اند.

داداشی ضمن تشکر از همکاری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در انجام این طرح، گفت: مشکل حضور کارشناسان ناجا در مراکز اسقاط برطرف شده است و تا ۷ بهمن ماه ۳۳ هزار اطلاعات اسقاط خودرو وارد سیستم نرم‌افزاری نیروی انتظامی شده است که این ملاکی برای تخفیف در سود بازرگانی برای خودروسازان است.

داداشی گفت: قرارداد همکاری با چهار بانک عامل سپه، صادرات، ملی، تجارت امضا و ابلاغ شده و کار بخشنامه‌های این بانک‌ها به شعب نیز در حال انجام است.