شرکت ایران خودرو با هدف بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری ۳۰هزار دستگاه خودرو را (سمند کار، ۴۰۵ و روآ) تا پایان شهریور ماه سال جاری در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار می‌دهد. به گزارش روابط عمومی شرکت ایران‌خودرو، علی اصغر سرائی نیا، معاون فروش و بازاریابی شرکت ایران‌خودرو، با بیان این مطلب گفت: از مهر ماه سال گذشته تا اواخر خرداد تعداد ۹۴۰۰ دستگاه سمند و ۱۰۰ دستگاه پژو ۴۰۵ در راستای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت.

وی با بابیان اینکه در طرح فروش ویژه ایران خودرو در دهه فجر سال گذشته از ۲۴هزار نفر متقاضی تاکسی ثبت نام به عمل آمده است، اظهار داشت: از این میزان ۲هزار تاکسی به متقاضیان واگذار و برای ۱۰هزار نفر دیگر دعوت‌نامه صادر شده است.

وی دلیل عدم تحویل بقیه تاکسی‌های (۱۲هزار تاکسی دیگر) ثبت نام شده را پرداخت نشدن وام پنج میلیون تومانی از محل تبصره ۱۳ عنوان کرد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت ایران خودرو تصریح کرد: کلیه تاکسی‌های واگذار شده به متقاضیان دوگانه سوز بوده است.

سرائی نیا، علت استقبال متقاضیان از خودروی روآ در ناوگان تاکسیرانی را قیمت مناسب و کیفیت بالای این خودرو عنوان کرد.

وی گفت: قیمت سمند در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده ۹میلیون و ۱۵۰هزار تومان ،پژو ۴۰۵، ۱۰میلیون و ۹۵۰هزار تومان و پژو روآ ۷میلیون تومان برای متقاضیان محاسبه می‌شود.

وی همچنین تعداد تاکسی‌های بین شهری واگذار شده به متقاضیان را در سال گذشته دو هزار دستگاه پژو ۴۰۵ و حدود هزار دستگاه سمند ذکر کرد.

این مقام مسوول اظهار داشت: ایران خودرو به تمام تعهدات خود در رابطه با سازمان تاکسیرانی عمل کرده و به محض پرداخت این وام پنج میلیون تومانی این شرکت آمادگی دارد که خودرو‌ها را به متقاضیان واگذار نماید.

وی در خصوص همکاری ایران خودرو با بخش خصوصی گفت: در حال حاضر تعداد ۶۰۰ دستگاه پژو ۴۰۵ و صد دستگاه پژو روآ (سبز رنگ) در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده است که مبادرت به ایجاد تعاونی‌های تاکسیرانی (تهران) کرده‌اند.

این مقام مسوول، به خدمات پس از فروش تاکسی‌های تحویلی ایران خودرو اشاره کرد و گفت: ایران خودرو از نظر ارائه خدمات پس از فروش به خودرو‌های تاکسی هیچ مشکلی ندارد و تاکنون بیش از ۶۰ نمایندگی آماده خدمات رسانی به دارندگان این خودرو‌ها است.

وی افزود: ایران خودرو در راستای مشتری مداری و با اطمینان از این موضوع که تاکسی محل کسبی برای دارندگان آن است به ازای هر روز توقف خودرو در تعمیرگاه‌های مجاز ایران خودرو (در صورتی که خودرو نیازمند توقف باشد)، مبلغ ۱۰هزار تومان به مالک پرداخت خواهدکرد.