واحد خودروسازی ایران‌خودرو در مصر، تا یک ماه آینده و در سنگال تا اواخر امسال به بهره‌برداری می‌رسند. منوچهر منطقی، مدیرعامل ایران‌خودرو، با اعلام این مطلب گفت: قصد داریم در مصر ابتدا خودروی پارس و سپس سمند را تولید کنیم و در سنگال نیز خودروی سمند را تولید خواهیم کرد.

وی درباره واحد ایران‌خودرو در چین نیز توضیح داد: در حال مذاکره با شرکای چینی هستیم تا مشخص شود آیا آنها به خودروی سمند فعلی یا جدید تمایل دارند و اگر به خودروی سمند جدید تمایل داشته باشند، همکاری را با آنها ادامه می‌دهیم.

منطقی با اشاره به اینکه بازار چین بازار بسیار فعالی در زمینه خودرو است، افزود: نمی‌توانیم هر محصولی را در این کشور عرضه کنیم، بنابراین باید بهترین محصول خود را با کیفیت بالا در چین ارائه دهیم.

وی درباره مشکل صادرات سمند به ترکیه نیز گفت: موافقت اصولی اولیه انجام شده است و باید بخش‌های مربوط به وزارت بازرگانی که در حال انجام است، به اتمام برسد. بنابراین احتمالا تا ۳ الی ۴ هفته آینده بحث مشکل صادرات سمند به ترکیه نیز حل خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین درباره بحث‌های مربوط به پژو ۴۰۵ نیز گفت: فراخوانی در این زمینه، چه برای افرادی که در فراخوان قبلی شرکت کرده‌ بودند و چه شرکت نکرده بودند، گذاشته شده است.

او افزود: به این دلیل که در سال ۸۵ سیستمی که روی پژو ۴۰۵ نصب کردیم سیستم کاملا ایمنی بود، تصمیم گرفتیم این عمل را که به معنای ارتقای تکنولوژی است، روی خودروهای ۸۳ و ۸۴ نیز که برخی از آنها معیوب بودند اعمال کنیم. البته این عمل را روی تمامی خودروهای پژو ۴۰۵ انجام خواهیم داد.

او اضافه کرد: به افراد شرکت‌کننده در این فراخوان ضمانت می‌دهیم که اگر خودروهای آنها پس از ارتقای این تکنولوژی دچار مشکل شود، علاوه بر تحویل خودروی جدید به آنها تمامی خسارات را نیز تضمین می‌کنیم.

منوچهر منطقی درباره بحث‌های اخیر درباره تغییر و تحولات در مدیریت شرکت ایران‌خودرو نیز گفت: چنین بحث‌هایی معمولا مطرح می‌شود، اما من از آن اطلاع ندارم. چیزی که مسلم است، این که اگر کسی عملکرد خوبی از خود نشان ندهد، باید از سیستم مدیریت چنین تشکیلاتی خارج شود.

او درباره اینکه چرا پارس‌خودرو مراسم تحویل خودروی ال ۹۰ را زودتر از ایران‌خودرو و سایپا انجام داد نیز گفت: باید این سوال را از مسولان پارس‌خودرو بپرسید و من در این زمینه نظری ندارم.