گروه خودرو- دو هفته دیگر تا پایان سال مالی ۸۵ باقی مانده و طبق وعده وزیر کشور تا پایان این تاریخ ستاد نوسازی خودروهای فرسوده می‌بایست ۲۵۰هزار خودروی فرسوده را جایگزین کند. در حال حاضر و براساس آمارهای ارائه شده از سوی ستاد نوسازی خودروهای فرسوده تاکنون ۲۱۵هزار خودروی فرسوده اسقاط و ۱۸۰هزار دستگاه خودروی نو نیز جایگزین و به ۱۶۵هزار نفر نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

با توجه به آمار ارائه شده از سوی ستاد نوسازی خودروهای فرسوده این ستاد باید تا پایان سال مالی ۸۵ یعنی تا پایان تیر ماه ۳۵هزار خودروی فرسوده را از رده خارج و بیش از ۷۰هزار خودروی نورا جایگزین خودروهای فرسوده کند.

سال گذشته و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام طرح خروج خودروهای فرسوده بیش از ۳۷۰هزار متقاضی در این طرح شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۳هزار نفر متقاضی دریافت خودرو از شرکت سایپا و ۲۵۷هزار نفر نیز متقاضی دریافت خودرو از شرکت ایران‌خودرو بودند.

شرکت ایران‌خودرو در این طرح به دلیل تنوع بیشتر محصولات با ثبت‌نام ۱۲۰هزار تقاضای مازاد روبه‌رو شد که پس از گذشت یکسال هنوز تکلیف متقاضیان مازاد شرکت ایران‌خودرو مشخص نشده است.

رضا فاطمی مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد درخصوص وضعیت متقاضیان مازاد شرکت ایران‌خودرو اظهار داشت: ستاد نوسازی خودروهای فرسوده از ابتدا اعلام کرد که شرکت ایران‌خودرو برای متقاضیان خود قرعه‌کشی انجام دهد و افرادی که اسامی آنها در قرعه‌کشی انتخاب نشدند حضور آنها در طرح نوسازی خودروهای فرسوده منتفی خواهد شد.

وی در خصوص طرح نوسازی خودروهای فرسوده سال ۸۶ اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های طرح نوسازی خودروهای فرسوده در سال ۸۶ صورت گرفته و به دلیل اینکه این طرح در سال ۸۶ از طریق اینترنت انجام می‌شود در حال تهیه نرم‌افزار این طرح هستیم.

فاطمی همچنین زمان پرداخت نقدی به مالکان خودروهای فرسوده را هفته آینده عنوان کرد و افزود: پرداخت نقدی خودروهای فرسوده از هفته آینده آغاز خواهد شد و براساس وعده داده شده ۲۵روز پس از اسقاط خودروهای فرسوده وجه خودروهای فرسوده به حساب سپهر مالکان آنها واریز خواهد شد.