ایسنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمینه عرضه نکردن بنزین آزاد با دولت موافقم و به صلاح نیست که بنزین با قیمت آزاد عرضه شود. حسن مرادی با بیان این مطلب تصریح کرد: باید در میزان سهمیه بنزین خودروهایی از جمله وانت‌ها و تاکسی‌های گازسوز و دوگانه‌سوز دقت بیشتری می‌شد.

وی با تاکید بر این که دولت به صورت نپخته سهمیه بنزین تاکسی‌های دوگانه‌سوز و گازسوز را افزایش داد، عنوان کرد: چون بسیاری از تاکسی‌های دوگانه‌سوز و وانت‌ها میزان سهمیه بنزین‌شان را مصرف نمی‌کنند، بنزین لیتری ۲۰۰ تا ۳۰۰تومان به طور آزاد در بازار وجود دارد و بنابراین در این زمینه با دولت موافقم که یک تا دو ماه دیگر صبر کنیم و بنزین آزاد اعلام نشود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، یادآور شد: طبق قانون مجلس قرار بود که بنزین با قیمت آزاد اعلام شود ولی الان که دولت این کار را نکرده، نیازی به عرضه بنزین آزاد نیست. چون مجددا خیابان‌ها به اندازه کافی شلوغ شده است. مرادی دیگر دلیل موجود بودن بنزین لیتری ۲۰۰ تا ۳۰۰تومان در بازار را این طور، عنوان کرد: ۶۵ تا ۷۰درصد خودروها زیر۱۰۰ لیتر در ماه مصرف می‌کنند و بنابراین کارت‌های خود را در اختیار جایگاه‌دارها قرار می‌دهند تا سهمیه‌شان را با قیمت آزاد برایشان به فروش رسانند. وی تاکید کرد: بنابراین باید دولت بنزین آزاد اعلام نکند تا بعد از دو ماه که سهمیه خودروها تمام شد ببینیم اوضاع بازار چه می‌شود.

وی قیمت آزاد بنزین در هر لیتر براساس فوب خلیج‌فارس را ۶۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: البته این قیمت تغییر می‌کند و دولت در این زمینه تصمیم می‌گیرد. به هر حال باید صبر کرد و دید سهمیه‌بندی بنزین چه تاثیری در صرفه‌جویی و حمل و نقل می‌گذارد.