گروه خودرو- شایعه برکناری منوچهر منطقی، مدیر عامل شرکت ایران‌خودرو، این روزها به حدی داغ شده که حتی جانشین وی نیز جمعه گذشته از سوی یکی از سایت‌های خبری اعلام شد. با گذشت چهار سال از مدیریت منوچهر منطقی برخی اخبار در حالی از انتصاب مهدی هاشمی، معاون عمرانی وزیر کشور به مدیریت شرکت ایران‌خودرو خبر داده‌اند که وی توانست طی چهار سال مسوولیت، تولید این شرکت را به دو برابر برساند. منوچهر منطقی طی یک سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد که گریز از آنها تنها با مدیریت هوشمندانه وی محقق شد.

سقوط ارزش سهام در بورس، مشکلات نقدینگی پس از خروج پیکان از خط تولید این شرکت، آتش‌سوزی خودروهای پژو ۴۰۵ شرایط دشواری را پیش روی منطقی قرار داده است.

حال جمعه گذشته یکی از سایت‌های خبری انتصاب مهدی هاشمی را که پیش از این سابقه معاونت مناطق را در دوران شهرداری محمود احمدی نژاد در کارنامه خود دارد، به جای منطقی مطرح کرد. وی هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور است و در آغاز دولت نهم نیز به عنوان وزیر رفاه از سوی رییس‌جمهور معرفی شد که موفق به گرفتن رای اعتماد از سوی مجلس نشد.

پیش از این نیز یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما از عارف نوروزی، قائم مقام فعلی منطقی به عنوان گزینه مدیر عاملی شرکت ایران‌خودرو خبر داده بود که نوروزی نیز طی ارسال جوابیه‌ای به روزنامه «دنیای اقتصاد» تاکید کرد که « به دعوت شخص آقای منطقی به ایران‌خودرو آمده‌ام و با ایشان همکاری می‌کنم، بنابراین اگر روزی ایشان در ایران‌خودرو نباشد، بنده اصلا و تحت هیچ شرایطی جایگزین ایشان نبوده و نخواهم شد.»