۳۹۹میلیون و ۲۱۷هزار دلار انواع خودرو و قطعات یدکی در سال ۸۵به خارج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به سال ۴۵، ۸۴درصد افزایش یافت. به‌گزارش روابط عمومی گمرک ایران، بیشترین میزان صادرات لوازم و قطعات یدکی خودرو به پنج کشور شامل امارات متحده عربی، فرانسه، فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و عربستان سعودی بود.

در این مدت، ۹میلیون و ۷۲۵هزار دلار خودرو و قطعات یدکی به امارات متحده عربی، ۶میلیون و ۳۶۴هزار دلار به فرانسه، پنج‌میلیون و ۵۱۵هزار دلار به روسیه، چهار‌میلیون و ۹۶۶هزار دلار به جمهوری آذربایجان و چهار‌میلیون و ۳۰۲هزار دلار به عربستان سعودی صادر شد. بیشترین میزان صادرات در زیرگروه لوازم خودرو و قطعات یدکی به صادرات وسایل نقلیه سواری اختصاص داشت به طوری که ۱۸۶میلیون و ۶۶۲هزار دلار وسایل نقلیه سواری صادر شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۶۹/۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

پس از آن، لوازم و قطعات وسایل نقلیه، وسایل نقلیه غیرسواری، تایر و تیوپ بیشترین میزان صادرات در این بخش را به خود اختصاص دادند. در این مدت، ۱۰۱میلیون و ۳۲۲هزار دلار لوازم و قطعات وسایل نقلیه، ۹۷‌میلیون و ۲۷هزار دلار وسایل نقلیه غیرسواری، ۱۴میلیون و ۲۰۶هزار دلار تایر و تیوپ به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال ۸۴به ترتیب ۴۴/۱و ۲۱/۶درصد افزایش و ۴/۴درصد کاهش داشت.