ایرنا- رییس اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران گفت: انواع لوازم یدکی خودرو از چین با مارک‌های تقلبی کشورهای دارای صنعت خودرو وارد کشور می‌شود. «غلامرضابخشی‌زاده» دلیل این امر را نبود نظارت کافی ازسوی مراکز ذیربط بر ورود لوازم یدکی چینی‌بدون کیفیت و با مارک‌های تقلبی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: سودجویان با آنکه به عدم کیفیت لوازم یدکی وارداتی از چین واقف هستند اما به خاطر سود بیشتر لوازم یدکی بی‌کیفیت را با نصب مارک‌های شرکت‌های معروف خودروسازی دنیا وارد کشور می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری‌از لوازم یدکی چینی با مارک‌های آلمانی، ژاپنی و غیره وارد کشور می‌شود، افزود: این نوع کالاها به دلایل مختلف با عبور از مبادی ورودی کشور وارد بازار فروش می‌شود.

بخشی‌زاده ادعا کرد: حتی برغم اینکه بر روی برچسب برخی از کارتن‌های لوازم یدکی چینی، جمله «ساخت چین» نوشته شده است، اما لوازم یدکی داخل این کارتن‌ها مارک‌های تقلبی کشورهای ژاپن و آلمان و غیره را دارند.

وی با اشاره به اینکه این لوازم یدکی با عمر خودرو همخوانی ‌ندارد و در کمترین زمان ممکن خراب می‌شوند، تصریح کرد: برخی‌ از این لوازم‌یدکی بدون مارک خاصی وارد کشور می‌شوند تا برای عرضه به بازار مصرف روی آنها مارک کشورهای معروف دنیا حک شود.

رییس اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران خاطرنشان کرد: حدود ده‌هزار واحد صنفی فروش لوازم یدکی خودرو در تهران فعالیت دارد.