رییس سازمان صنایع و معادن ایلام گفت: به دستور رییس جمهوری، کارخانه تولید مخازن CNGشرکت خودروسازی سایپا دراین استان باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. «مظفر فروتن» با بیان این مطلب افزود: باتوجه به سهمیه‌بندی بنزین و به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به دارندگان خودرو، رییس جمهوری شرکت سایپا را مکلف کرده که کارخانه تولید مخازن دوگانه‌سوز درایلام را تاشش ماه آینده به بهره‌برداری برساند.

وی ادامه داد: طرح ساخت کارخانه تولید مخازن دوگانه سوز CNGخودرو با سرمایه‌گذاری۵۰۰میلیارد ریالی شرکت سایپا یدک به‌زودی در استان ایلام اجرا خواهد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه این کارخانه تولید ۲۰۰هزار مخزن CNG خودرو است.

او اظهار داشت: این پروژه در نوع خودش برای اولین بار است که در ایران اجرا می‌شود چراکه روش تولید مخازن دوگانه‌سوز CNGدر این کارخانه به روش خاصی صورت می‌گیرد که تاکنون در ایران انجام نشده است.

فروتن‌ افزود: اکنون تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه تولید مخازن بین شرکت سایپا و سازمان صنایع و معادن استان ایلام امضا شده است. وی افزود: شهرک صنعتی دوم ایلام، شهرک صنعتی ایوان و شیروان‌چرداول مناطق پیشنهادی استان ایلام برای ایجاد و راه‌اندازی کارخانه تولید مخازن دوگانه سوز خودرو سایپا پیشنهاد شده‌اند. فروتن یادآورشد: قرار است بزودی منطقه مورد توافق شرکت سایپا برای آغاز عملیات ساخت و راه‌اندازی این کارخانه مشخص شود.