علی اکبر محرابیان در حاشیه مراسم تحویل هزار دستگاه اتوبوس در شرکت شهاب خودرو به پرسش خبرنگاران پاسخ داد که در ذیل می‌آید. * به اعتقاد شما خودروسازها تا چه میزان برای اجرای اهداف تبصره ۱۳ آمادگی دارند؟

خودروسازها به اهمیت اهداف و برنامه‌های تبصره ۱۳ پی برده‌اند و هر روز فعالیت آنها گسترده‌تر می‌شود و در این دو ماه نیز ما شاهد یک رکورد از سوی خودروسازان برای ساخت اتوبوس بودیم.

* آیا برای تغییرات در شرکت‌های خودروساز برنامه‌ای دارید؟

صنعت خودروسازی گسترش مناسبی در سال‌های گذشته داشته ولی در بخش سیاستگذاری نیاز به یک بازبینی جدی دارد که به مرور این برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

* آیا اهداف تبصره ۱۳ در سال گذشته مبنی بر گازسوز کردن خودروها محقق شده است؟

در سال ۸۵ می‌بایست ۱۲۰هزار دستگاه اتوبوس به صورت کارگاهی گازسوز می‌شد که این امر محقق شد.

در بخش خودروهای سواری نیز خودروسازان تاکنون توانسته‌اند به تعهدات خود مبنی بر تولید خودروهای گازسوز عمل کنند حال آنکه بخشی از خودروهای تولیدی بدون مخزن تحویل که خودروسازها متعهد دند تا پایان مهرماه مخزن خودروهای مذکور را نصب کنند.

*در خصوص طرح جامع خودرو توضیح دهید؟

این طرح نوعی سیاستگذاری برای خودروسازهای کشور است که به زودی اعلام خواهد شد.

* شرکت‌های خودروساز سال گذشته نتوانسته‌اند به تعهدات خود در طرح خروج خودروهای فرسوده عمل کنند، در این خصوص چه اقدامی صورت خواهید داد؟

در حدود ۳۶هزار دستگاه هنوز تحویل داده نشده که اینها خودروهایی هستند که مشکل سند دارند و در حال تغییر و تحول هستند و امیدواریم تا پایان سال تمامی خودروها تحویل داده شود.