ایسنا- طرح تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی که از دو سال قبل آغاز شده بود، به دلیل برخورداری از چارچوب مطلوب بدون دخل و تصرف و تنها با تقلیل ۴۰‌صفحه به ۳۹‌صفحه از سوی هیات تحقیق و تفحص مصوب و به زودی به صحن علنی ارائه می‌شود. سیدمصطفی سیدهاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب گفت: پس از آن که هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح تحقیق و تفحص را به هیات رییسه مجلس ارائه کرد، مجلس آن را در دستور کار قرار داد تا از تریبون قرائت شود.

وی افزود: این گزارش ۱۷۰۰‌صفحه است که یک بار در ۴۰۰‌صفحه و بار دیگر در صد‌صفحه خلاصه شده و آنچه که به زودی قرائت خواهد شد، ۳۸صفحه است.

سیدهاشمی محورهای این طرح را در ۶ مقوله و در ارتباط با قراردادهایی دانست که خودروسازان با قطعه‌سازان داخلی دارند یا قراردادهایی که با خارج کشور منعقد شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوع کیفیت خودرو، ساخت داخل، خدمات پس از فروش، استراتژی صنایع خودروسازی و ساختار اداری را از عمده‌ترین محورهای مندرج در این طرح برشمرد.

نماینده مردم مراغه در مجلس، قیمت تمام شده خودرو و قیمت عرضه آن را از دیگر موضوعات پیش‌بینی شده در طرح تحقیق و تفحص از خودرو عنوان کرد و گفت: در هر یک از این موارد ضمن توجه و اشاره به نکات مثبت، نکات خارج از معیار و انحراف از معیار هم به دقت و به صورت شفاف مورد اشاره قرار گرفته است به ویژه در بحث قراردادها، ساختار اداری، دریافت‌ها و پرداخت‌ها و خدمات فروش و پس از فروش دقت بسیار و کار کارشناسی صورت گرفته است.

آخرین تاریخ در نظر گرفته شده برای قرائت این طرح هفته آخر شهریور ماه سال جاری بود.