ایسنا - رییس شورای رقابت با بیان اینکه تورم بخشی خودروهای باقیمانده از طریق میانگین وزنی آنها محاسبه خواهد شد، گفت: به زودی این طرح با همکاری شورای رقابت و بانک مرکزی نهایی خواهد شد. جمشید پژویان با اشاره به پایان یافتن محاسبات بانک مرکزی دررابطه با تورم بخشی خودروهای داخلی گفت: می‌توان گفت تنها تورم بخشی خودروی تندر-۹۰ باقیمانده است که آن هم به دلیل ارسال نشدن اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی از طرف خودروسازان کارش به پایان نرسید.

وی ادامه داد: به همین دلیل نرخ تورم بخشی این خودرو به صورت میانگین وزنی در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی و شورای رقابت تعیین می‌شود تا قیمت نهایی در مورد آن مشخص شود.

رییس شورای رقابت همچنین در رابطه با وضعیت خودروی پژو۲۰۶ نیز گفت: وضعیت این خودرو نیز بسیار گیج‌کننده است. آقایان از یک طرف ادعا می‌کنند تولید ۲۰۶ به صورت CKD انجام می‌شود و از طرف دیگر مصاحبه می‌کنند و می‌گویند قطعات این خودرو را از قطعه‌سازان داخلی می‌گیریم. به همین دلیل تکلیف مشخص نیست که بالاخره ۲۰۶ به صورت داخلی تولید می‌شود یا CKD.

پژویان اضافه کرد: این وظیفه وزارت صنعت و تجارت است که با ورود به این عرصه مشخص کند محصولی که در حوزه این وزارتخانه تولید می‌شود چه وضعیتی دارد و آیا از محصولات داخلی تامین می‌شود یا خودروسازان نیازمند واردات قطعات خارجی هستند.

وی درباره وضعیت نامعلوم در بازار قطعه‌سازان نیز اظهار کرد: در اینجا هم بعضی از قطعه‌سازان به‌رغم ادعای خود برخی از مواد اولیه را از کالاهای خارجی تامین می‌کنند که این امر قطعا نیازمند بررسی‌های بیشتر است.