فارس - در حالی که شرکت‌های خودروساز برای تحویل خودرو با استاندارد یورو ۴ از خریداران ۳ میلیون تومان اضافه‌پرداخت را مطالبه می‌کنند، ابهام در شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲، مشتریان شرکت‌های خودروساز را با بلاتکلیفی روبه‌رو کرده است. برخی شرکت‌های خودروساز در تماس با خریداران محصولاتشان، از آنها خواسته‌اند تا برای تبدیل خودروی خریداری شده از استاندارد یورو ۲ به یورو ۴ بین ۵/۲ تا ۳ میلیون تومان اضافه پرداخت انجام دهند، این در حالی است که بحث‌های مطرح شده در مورد احتمال شماره‌گذاری خودروها با استاندارد یورو ۲ این خریداران را در بلاتکلیفی قرار داده است. پس از آنکه مصوبه دولت برای الزام خودروسازان به تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ از ابتدای تیرماه امسال صادر شد، خودروسازان بحث افزایش قیمت تمام شده خودرو با این استاندارد را در جلساتی با مسوولان سازمان حمایت پیگیری کردند و در نهایت قرار شد افزایش ۷۰۰ هزار تومانی در مورد خودروهای با استاندارد یورو ۴ اعمال شود. این در حالی است که هم‌اکنون شرکت ایران خودرو بابت تحویل خودرو با استاندارد یورو ۴ به جای یورو ۲، مابه‌التفاوت ۵/۲ تا ۳ میلیون تومانی را از خریداران مطالبه می‌کند. همچنین اختلاف قیمت تیبا با استاندارد یورو ۴ و یورو ۲ حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو در این مورد می‌گوید: در حال حاضر خودرو با استاندارد یورو ۲ پلاک نمی‌شود و خریداران برای تحویل ماشین خود یا باید مابه‌التفاوت ۳ میلیون تومانی را پرداخت کنند یا منتظر بمانند تا مجوز شمار‌ه‌گذاری خودروهای یورو ۲ از سوی پلیس صادر شود.

در عین حال، مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا نیز می‌گوید: در حال حاضر پراید با استاندارد یورو ۲ پلاک می‌شود، ولی اختلاف قیمت نوع یورو ۲ با یورو ۴ در مورد تیبا به حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر شرکت‌ سایپا به جای تحویل تیبا با استاندارد یورو ۴ از برخی خریداران می‌خواهد تا برای تحویل این خودرو با استاندارد یورو ۲ اقدام کنند.