ایسنا - با بخشنامه معاون اول رییس‌جمهوری مبنی بر توقف اجرای مصوبات مغایر با قانون دولت قبلی، احتمال لغو مجوز اختصاص یافته به ورزشکاران مبنی بر واردات خودرو خارج از شمول مقررات، افزایش یافته است. رییس‌جمهوری پیشین حدود دو ماه قبل و پس از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، دستور تخصیص مجوز واردات خودرو به فوتبالیست‌ها خارج از شمول مقررات فنی، را صادر کرد. به دنبال آن نیز هیات دولت مصوب کرد که به تمام قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف برای یک بار در طول فعالیت ورزشی‌شان یک مجوز واردات خودرو خارج از شمول مقررات فنی، اعطا شود.

اما هفته گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در دولت جدید طی بخشنامه‌ای دستور توقف اجرای برخی از تصویب‌نامه‌های هیات دولت، کمیسیون‌های وزرا، نمایندگان ویژه یا شوراهای عالی که مورد ایراد و ابطال قرار گرفته و مصوباتی که پس از ابتدای خرداد ماه از سوی مراجع نظارتی نسبت به آنها اظهار نشده را صادر کرد تا نسبت به اصلاح یا وضع مقررات جایگزین آنها اقدام شود.

در این شرایط یک واردکننده خودرو معتقد است که «با توجه به آنکه مجوز اعطا شده به ورزشکاران برخلاف قوانین موضوعه و جاری کشور درباره شرایط واردات خودرو بوده است، شاید این مصوبه نیز در شمول بخشنامه معاون اول رییس‌جمهوری دولت جدید قرار گرفته و ابطال شود.»