گروه خودرو - بلافاصله پس از پایان رای اعتماد نمایندگان مجلس نهم به کابینه دولت یازدهم مدیران عامل دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا طی پیامی انتخاب محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت را به رییس‌جمهوری و جامعه صنعت کشور تبریک گفتند. به گزارش ایکوپرس جواد نجم‌الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درپیام خود به محمدرضا نعمت‌زاده عنوان کرده است که انتخاب جنابعالی که یکی از مدیران پیشکسوت عرصه صنعت کشور بوده ودر کارنامه حرفه‌ای خود فهرستی از توفیقات ارزنده را ثبت کرده‌اید، به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت دردولت یازدهم تبریک گفته و برایتان آرزوی توفیق داریم. نجم‌الدین در پیام خود تاکید کرده است، بی‌تردید یاد آن تلاش‌ها و موفقیت‌ها به عنوان برگ زرینی در حافظه تاریخی صنعت و صنعتگران کشور محفوظ مانده است و انتخاب دوباره شما در این مرحله در کسوت وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان از ضرورت بهره‌مندی کشور از تجربه و دانش جنابعالی در این مقطع از حیات سیاسی و اقتصادی است.

در این پیام آمده است، دوره جدید فعالیت جنابعالی فرصت مغتنمی است به‌ویژه برای صنعت کشور تا در تداوم تلاش برای سربلندی و شکوفایی اقتصادی، تدبیر و مدیریتی توانمند را با خود همراه سازد. بی‌تردید با حضور شما که از پیشروان توسعه صنعتی و مدیریت آن پس از انقلاب هستید، حرکت رو به تعالی در این بخش شتاب بیشتری خواهد گرفت.

همچنین سعید مدنی مدیرعامل گروه صنعتی سایپا نیز در پیامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم تاکید کرده که «در پی کسب رای اعتماد مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، بی‌گمان صنایع کشور بیش از هر زمانی نیازمند تدبیری است که بتواند بذر امید را در دل هزاران صنعت‌گر متعهد و پرتلاش میهن عزیزمان کاشته و بهبود شرایط تولید و تجارت را رقم زند. این مسیر سخت و صعب تنها رهپویانی را می‌طلبد که در روزهای سخت و دشوار گذشته از پس آزمون‌های گوناگون به خوبی برآمده و توانسته‌اند لیاقت و کفایت خود را به رخ همگان بکشند.

به جرات می‌توان عنوان کرد که انتصاب بحق و شایسته جنابعالی از سوی ریاست محترم جمهور جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، امیدها را در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کشور برای رونق و پویایی زنده کرد و همگان بر اصلحیت، دانش و تجربه کم نظیر جنابعالی در این عرصه‌ها معترفند.