سایپا نیوز- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان برگزاری مجمع عادی فوق العاده سایپا صنعت خودرو را صنعتی دانست که زمین خوردنی نیست؛ چرا که دو عامل مهم همچون سهامداران وفادار و پرسنل زحمتکش را به‌عنوان تکیه‌گاه خود دارد. مدنی اذعان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته فشاری بر این صنعت وارد شده است که طی ۳۰ سال سابقه خدمت من در این صنعت، بی‌سابقه بوده است و صنعت خودرو با سرکوب مالی و موانعی همچون بخش نامه‌های متفاوت بانک مرکزی مواجه شد. سعید مدنی افزود: در دولت تدبیر و امید با بهبود وضعیت اقتصادی و با توجه به پتانسیل‌های بالای موجود در صنعت خودرو مطمئنا می‌توان رشد قابل توجهی را برای این صنعت پیش‌بینی کرد و این رشد می‌تواند ارزش سهام را افزایش داده و موجب رضایت سهامداران صنعت خودرو شود.

مدنی ادامه داد: در حال حاضر اوضاع با ثبات بیشتری همراه شده است و با تبیین سیاست‌های مثبت در روند تولید بدنبال ادامه آن در مدت آتی خواهیم بود.

سعید مدنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال‌های گذشته در جهت بهبود وضعیت سایپا اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که سال گذشته صورت گرفت سیاست زدایی از شرکت بود و خوشبختانه این روند کمک شایان توجهی به تثبیت وضعیت سایپا کرد.

وی افزود: علاوه بر این تخصیص منابع فروش به تولید باعث شد پرداخت مطالبات قطعه سازان که به‌صورت ۹ ماهه و یک ساله پرداخت می‌شد به سه ماهه و شش ماهه و در برخی از شرکت‌ها حتی به‌روز انجام شود و این نکته باعث ایجاد شور و نشاط در قطعه‌سازی کشور شد.

مدنی ادامه داد: در سال گذشته تلاش بسیاری در جهت منطقی کردن قیمت خودروها صورت گرفت و ده‌ها جلسه در وزارت خانه، هیات دولت، شورای رقابت، سازمان حمایت و ستاد تدابیر ویژه انجام دادیم و این تلاش‌ها منجر به مصوبه قیمت‌گذاری در بهمن ماه سال گذشته و به‌طور کل باعث حل موضوع قیمت‌گذاری و رونق فروش خودرو در کشور شد. وی تصریح کرد: اما با کمال تاسف یک اظهار نظر در برنامه تلویزیونی باعث شد مردم دست از خرید خودرو بردارند و عملا باعث ایجاد ضرر شد و این فشار بسیار زیادی به صنعت خودرو وارد کرد اما شرکت سایپا با این وجود به تولید خود ادامه داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز تاسف از دخالت‌های ارگان غیر مسوول در مباحث خودرویی متولی این صنعت را وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و خواستار جلوگیری از دخالت دیگر نهادها در این خصوص شد.

وی در تشریح محور برنامه‌های سال آینده این شرکت گفت: ما برای سال آینده مهم‌ترین اصل را بر افزایش تولید قرارداده‌ایم و در این راستا افزایش تولید بر محصولاتی همچون تیبا صورت گرفته است که این امر باعث کاهش قیمت تمام شده نیز خواهد شد.وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای مورد نظر در سیاست‌های سایپا تنوع و توسعه محصول است و تلاش‌های صورت گرفته باعث شد امسال ۲ محصول جدید به تولید وپیش فروش برسد و شروع آنها باعث ایجاد تحول در فروش این شرکت خواهد شد و همچنین دو پلت فرم جدید هم به خطوط تولید و همچنین دانش تولید آن به سایپا اضافه خواهد شد.