گروه خودرو- سکوت یکی از مواضع خودروسازان در مواقعی است که بر اساس مصلحت اندیشی ترجیح می‌دهند حرفی بر زبان نیاورند، اما در سکوت خودروسازان همیشه اتفاقی نهفته است. مانند اتفاقی که در آخرین ماه‌های سال گذشته رخ داد و اعلام آزادسازی قیمت خودرو و لیست قیمت‌های جدید خودروسازان همه را یک شبه شگفت‌زده کرد. حال این اتفاق بار دیگر در حال تکرار است، بر همین اساس هرچند خودروسازان جلسه‌های مشترکی با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته‌اند؛ اما کمترین اطلاعاتی از این جلسات در جهت روشن شدن افکار عمومی ارائه نشده است.

به گفته خودروسازانی که پاسخ به سوالات را به هفته‌های آینده موکول می‌کنند، سکوت در مورد مسائل مطرح شده در جلسات، خواسته محمدرضا نعمت زاده بوده است. به نظر می‌رسد خودروسازان نیز با اجرای کامل این سیاست قصد دارند حسن نیت خود را به وزیر نشان دهند؛ اما سکوت خودروسازان درباره موضوع بحث‌های مطرح شده در جلسات مشترکشان با وزیر در حالی است که به نظر می‌رسد یکی از بحث‌های مطرح شده در این جلسات شیوه قیمت‌گذاری باشد؛ زیرا خودروسازان به شدت پیگیر این ماجرا هستند. به این ترتیب خودروسازان در پاسخ به سوالاتی که به دنبال تعیین سرنوشت قیمت‌گذاری خودرو و به طور کلی نتایج جلسات تشکیل شده هستند سکوت اختیار می‌کنند و جواب را به هفته‌های آینده که نتایج جلسات شفافیت بیشتری پیدا کند موکول می‌کنند. یکی از بهانه‌های خودروسازان برای این کار، جلوگیری از اطلاع یافتن «دشمنان» از برنامه‌های خودروسازان و سنگ‌اندازی آنان به حوزه خودرو است.

حال بعد از افزایش ناگهانی قیمت خودرو در دولت دهم و با توجه به اهمیتی که بحث قیمت‌گذاری در میان مشتریان بازار خودرو پیدا کرده است، به نظر می‌رسد اطلاع رسانی در این رابطه برای مشتریان مفیدتر باشد؛ زیرا در این صورت، آنها از تحولاتی که قرار است رخ بدهد مطلع خواهند بود و چه بسا با آمادگی بیشتری نیز پذیرای نتایج جلسات باشند.