تسنیم- دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه شورای رقابت به دلایل مختلف از جمله عدم حد نصاب رسیدن اعضا تصمیمی بر تجدیدنظر در قیمت‌گذاری‌ها نمی‌کند، گفت: چرا باید قیمت‌گذاری خودرو به بخشی محول شود که حتی جلسات خود را نامنظم برگزار می کند. احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه شورای رقابت به‌رغم تعهد خود برای تجدیدنظر در قیمت‌های خودرو، سیاست موثری را در این رابطه اتخاذ نمی‌کند، اظهار کرد: قرار بود سه ماه بعد از اعلام قیمت‌های جدید انواع خودروهای داخلی، شرکت‌های خودروساز گزارش‌های خود را به شورا ارسال و درخواست تجدیدنظر کنند؛ حال با وجود چند ماه از ارسال اطلاعات، شورای رقابت تمایلی به تجدیدنظر در این خصوص ندارد.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان در گزارش‌های متعدد ارسالی خود به شورای رقابت از میزان زیاندهی خود خبر داده‌اند، افزود: در طول این ماه‌ها شورا به دلایل مختلف از جمله دستور کارهای متعدد و عدم حد نصاب رسیدن اعضا این موضوع را بررسی نکرده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران اضافه کرد: چرا باید قیمت‌گذاری خودرو به بخشی محول شود که طی چند ماه اخیر با ارائه دلایل مختلف به وظیفه خود عمل نمی‌کند و حتی جلسات خود را نیز به صورت نا منظم برگزار می‌کند.

نعمت بخش ضمن گلایه از اینکه در حال حاضر خودروسازان با ضررهای زیادی روبه رو هستند، گفت: در همین سه ماه اول امسال گزارش زیان ۱۳۰ میلیارد تومانی از سوی یک شرکت خودروساز اعلام شده است، حال خودروسازان باید تا چه میزان ضرر بدهند که شورای رقابت تصمیم به تجدیدنظر و اصلاح قیمت‌گذاری خودرو کند.