ایرنا - دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، دعوت از خودروسازان خارجی برای حضور در بازار خودرو ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به فضای جدیدی که در عرصه بین‌الملل بوجود آمده، بازگشت شرکای خارجی خودروسازان به صرفه و صلاح کشور است. در چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر صنعت خودرو در اواخر هفته گذشته و با حضور محمدرضا نعمت‌زاده ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد با دعوت از مدیران ارشد خودروسازان خارجی طرف قرارداد، جلسات مشترکی برای تداوم همکاری با صنعت خودروسازی ایران برگزار شود.

در این جلسه همچنین قرار شد در جلسات مشترک با خودروسازان خارجی، زمینه‌های همکاری مناسب برای تولیدات مشترک و انتقال فناوری جدید و سرمایه‌گذاری مشترک برای افزایش کمی و کیفی خودرو در کشور و همچنین افزایش صادرات بحث و تبادل نظر شود.

محمدرضا نجفی منش تصریح کرد: دعوت از مدیران ارشد خودروسازان خارجی، کار درستی است؛ چراکه قبلا به خاطر تحریم‌ها و برخی عملکردها شرکای خارجی خود را از دست دادیم. وی افزود: اکنون با توجه به فضای جدیدی که در عرصه بین‌المللی در حال شکل‌گیری است، تصور می‌کنم بازگشت دوباره اینها به کشور به صرفه و صلاح کشور باشد.

نجفی منش سپس با بیان اینکه باید به جای واردات صرف خودرو، خودروسازان خارجی محصولات خود را با همکاری مشترک خودروسازان داخلی در کشور تولید کنند، اضافه کرد: این همکاری مشترک علاوه‌بر عرضه محصولات به روز دنیا در کشور، به بهبود روابط سیاسی با کشورهای سازنده خودروساز کمک می‌کند.