تسنیم - عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه هنوز به‌صورت رسمی زمان لغو تحریم‌های خودرو اعلام نشده است، گفت: در نظر داریم با همکاری وزارت صنعت کمیته‌ای را برای برررسی مشکلات و تحریم‌های داخلی صنعت خودرو تشکیل دهیم. محمدرضا نجفی‌منش در این رابطه، با اشاره به اینکه در همایش اخیر صنعت خودرو مذاکرات مثبتی میان شرکای خارجی و شرکت‌های داخلی به وجود آمد، اظهار کرد: هنوز به‌صورت رسمی زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودرو اعلام نشده است تا بر این اساس ببینیم با لغو تحریم‌ها مناسبات به چه سمتی هدایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه درکنار تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسوولان شرکت‌های خودروسازی در گسترش تعاملات در نظر داریم تا با تشکیل کمیته‌ای به بررسی مشکلات صنعت خودرو بپردازیم، افزود: امیدوارم با تشکیل این کمیته مشکلات داخلی کشور در صنعت خودرو که تحت عنوان تحریم‌های داخلی مطرح است، تا حدودی رفع شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان اضافه کرد: قطعه‌سازان کشور امسال به‌دنبال طراحی پلت‌فرم و تولید خودرو جدید در ایران هستند، اما لازمه محقق شدن این امر رفع مشکلات نقدینگی قطعه‌سازان است.

نجفی‌منش با تاکید بر اینکه نباید به همین زودی شاهد تغییر رویکرد شرکای خارجی با صنعتگران ایرانی بود، تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها بستر مناسبی را برای تعامل خودروسازان داخلی و خارجی به وجود آورده است؛ اما باید منتظر زمان باشیم تا ببینیم علاوه‌بر شرکای دیروز و لغو تحریم‌های بین‌المللی، چه‌کسانی خواستار همکاری با ما هستند.