ایسنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات تاکسی‌های چینی به کشور را اقدامی غیر عاقلانه با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی دانست. سید‌هادی حسینی گفت: در شرایطی که کشور درگیر بیکاری، تحریم و مشکلات در صنایع خودروسازی است، واردات خودرو جهت استفاده در ناوگان تاکسیرانی اقدامی غیر منطقی و نادرست است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه واردات تاکسی از کشور چین جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور اظهار کرد: در شرایطی که خودروسازان داخلی نیازمند تولید و فروش جهت حفظ اشتغال کارکنان خود و جلوگیری از تعطیل شدن خطوط خود هستند واردات خودرو از یک کشور خارجی تنها رونق اشتغال برای کارگران آن کشورها را در پی خواهد داشت.
وی به کاهش تولید خودرو در کشور اشاره کرد و افزود: خودروسازان داخلی به‌رغم کاهش تولید، توانایی پاسخگویی به نیاز شبکه تاکسیرانی کشور را دارند و واردات خودرو از چین به‌دلیل کاهش تولید داخلی تنها یک بهانه است. نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس تصریح کرد: خودروهای داخلی به‌دلیل برخورداری از شبکه خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور محصولات مناسبی برای ناوگان تاکسیرانی هستند و بهتر است از این خودروها استفاده شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان گفت: متاسفانه برخی سازمان‌ها که دارای مسوولیت‌های اجتماعی در سطح کشور هستند به جای استفاده از تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از این محصولات، تا آن جایی که می‌توانند به دنبال تجارت کردن با شرکت‌های خارجی و حفظ موقعیت خود هستند.