گروه دیپلماسی- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، فردا در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ که امروز(۳۱ ژانویه) در مونیخ آلمان آغاز به‌کار کرد با موضوع ایران سخنرانی می‌کند. به گزارش «ایسنا» در این نشست که تا ۱۳ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، وزیر امور خارجه ایران در پنل تخصصی مربوط به ایران که در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به وقت مونیخ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۳ ادامه می‌یابد، در جمع مقام‌های بین‌المللی شرکت‌کننده در آن درباره مواضع کشورمان دررابطه با تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوع مربوط به مذاکرات هسته‌ای سخنرانی می‌کند. قرار است بیژن زنگنه وزیر نفت و حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهور، ظریف را در این سفر دو روزه همراهی کنند.

ظریف در حاشیه این نشست دیدارهایی با مقامات شرکت‌کننده در آن از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد داشت. قرار است ظریف و اشتون در این دیدار آخرین موضوعات مربوط به آغاز مذاکرات گام نهایی توافق‌نامه ایران و ۱+۵ را بررسی کنند. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود که ظریف در مونیخ دو سخنرانی خواهد داشت. پس از آن مونیخ را به مقصد شهر برلین ترک می‌کند و ضمن انجام دیدارهای دوجانبه با مقامات دو سخنرانی نیز در این شهر و در جمع نمایندگان شرکت‌های تجاری و اقتصادی آلمان خواهد داشت. راه‌حل‌های بحران سوریه، موضوع برنامه هسته‌ای ایران تنش میان ژاپن و چین و امنیت سایبری، از موضوعات اصلی دستور کار پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ است که از امروز (جمعه) آغاز می‌شود.

تاکید ظریف بر ادامه مذاکره هسته‌ای

این در شرایطی است که ظریف، در بدو ورود به مونیخ با اشاره به موضوعات مورد بحث در این کنفرانس و پنلی به نام ایران در آن گفت: «ما اکنون وارد یک بحث مهم در صحنه بین‌المللی در حوزه هسته‌ای شده‌ایم و ضرورت دارد با کسانی که تلاش می‌کنند تصویر نامناسبی از بحث هسته‌ای ایران ارائه کنند، گفت‌وگو کرده و دیدگاه واقعی مردم ایران را مطرح کنیم.» به گزارش «ایسنا» به نقل از واحد مرکزی خبر، وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: «کنفرانس مونیخ فرصت خوبی است تا ما مواضع خودمان را تبیین کنیم.»