ایکوپرس- گروه صنعتی ایران‌خودرو تحقق اقتصاد مقاومتی را سر لوحه تمام امورخود قرار داده که یکی از محور‌های اساسی آن حضور فعال در بازار‌های بین‌المللی است تا از این طریق ارز موردنیاز خودرا تامین کند.‌ هاشم‌یکه‌زارع، مدیر‌عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این مطلب گفت:
در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، ایران‌خودرو تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی و تنظیم نقشه راه اقتصاد مقاومتی را در دستور کارگروه مذکور قرار داده است. یکه‌زارع با تاکید بر اینکه نباید تمام توان خود را در یک جبهه متمرکز کنیم، گفت: ایران‌خودرو نباید فقط به افزایش تولید متکی باشد؛ بلکه باید در طراحی محصولات جدید، برند‌سازی و حضور در بازار‌های جهانی نقش پر‌رنگ‌تری داشته باشد. مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به اینکه نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی کمک زیادی به بهبود وضعیت صنعت خودرو کشور خواهد کرد، اظهار کرد: این در حالی است که هم اکنون مشکل اصلی صنعت خودرو کشور بعضی از محدودیت‌ها است که با رفع آنها این صنعت روی ریل توسعه و پیشرفت قرار می‌گیرد.
یکه‌زارع تاکید کرد: در این زمینه باید شرایط گشایش ال‌سی، نرخ بهره تسهیلات بانکی، شیوه قیمت‌گذاری خودرو‌ها و برخی دیگر از قوانین اصلاح شود و سازمان‌ها نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند. یکه‌زارع خاطرنشان کرد: بانک‌ها هم باید به‌سوی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی حرکت کنند؛ به‌طوری‌که در شرایط اقتصاد مقاومتی نباید همان روند و نگاه قبلی نسبت به تولید و صنعت ادامه یابد.