گروه خودرو: در شرایطی که ایران‌خودرو تولیدی حدودا ۶۵۰ هزار دستگاهی را برای امسال خود در نظر گرفته،‌ هاشم یکه‌زارع مدیرعامل این شرکت می‌گوید سبد محصولات خود را به چهار قسمت تقسیم کرده و بیشترین آن، سهم فرانسوی‌ها است. هرچند هنوز سرنوشت شراکت دوباره ایران‌خودرو و پژو مشخص نیست، اما به گفته یکه‌زارع، حدود ۳۰ درصد از سبد محصولات بزرگ‌ترین خودروساز ایران به پژویی‌ها اختصاص خواهد داشت. ایران‌خودرو همچنین تصمیم گرفته سهم دیگر خودروساز فرانسوی یعنی رنو را نیز در سبد خود افزایش داده و آن را نیز به حدود ۳۰ درصد برساند تا فرانسوی‌ها رقابتی جدی را در بازار خودرو کشور آغاز کنند.

این در شرایطی است که هنوز نه تکلیف پژو برای بازگشت به ایران مشخص و نهایی شده و نه ازسرگیری فعالیت‌های رنو؛ با این حال گویا ایران‌خودرویی‌ها در مورد شراکت دوباره با رنو و پژو به اطمینان رسیده و از همین رو حدود ۶۰ درصد سبد آینده محصولات خود را به دوقلوهای فرانسوی تعارف زده‌اند.

اما مدیرعامل ایران‌خودرو در مورد باقیمانده سبد محصولاتش تاکید می‌کند که ۳۰ درصد دیگر از این سبد، سهم شریک جدید این شرکت خواهد بود، شریکی که البته یکه‌زارع نامی از آن نبرده و تنها از اروپایی بودن سخن می‌گوید. به گفته یکه‌زارع، ایران‌خودرو سهمی اندک را نیز برای بنز و سوزوکی در سبد محصولات خود در نظر گرفته و باقی این سبد را نیز محصولات فعلی این شرکت (سمند، رانا، دنا و...) تشکیل خواهند داد. گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو در شرایطی است که حضور شرکای جدید و قدیم ایران‌خودرویی‌ها در جاده مخصوص، هنوز قطعی و نهایی نشده و بزرگ‌ترین خودروساز کشور باید فعلا با همین خودروهای حال حاضرش روزگار بگذراند.