فارس: معاون بازاریابی و فروش ایران‌ خودرو با ارائه توضیحی در مورد ابهام در قیمت‌گذاری پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و نحوه محاسبه قیمت خودروهای پیش‌فروش شده، گفت: فروش نقدی خودرو با قیمت جدید در ماه جاری انجام خواهد شد. عبدالله بابایی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ابتدا با ۲ ایربگ طراحی شده و نیازی به تغییر طراحی نداشته است، چرا شما هزینه ۲ میلیون تومانی را برای نصب ایربگ روی این خودرو تعیین کرده‌اید؟ گفت: ۲۰۶ تیپ ۵ قبلا توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری نشده بود و به همین دلیل ما خواستیم تا در قیمت‌گذاری جدید، آنالیز قیمت‌ها مشخص باشد. وی در پاسخ به این ابهام که در قیمت‌گذاری جدید خودروها بابت تغییراتی که روی محصول انجام شده، هزینه تعیین شده است، درحالی‌که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تغییری را شاهد نبوده و هزینه‌ای برای نصب دو ایربگ روی این خودرو صورت نگرفته است، گفت: به هر حال نصب ایربگ جزو الزامات قانونی بوده و ما سال گذشته بابت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از شورای رقابت مصوبه‌ای نگرفته بودیم. وی در پاسخ به این سوال نیز که رانا هم از ابتدا با دو ایربگ طراحی شده است، چطور در قیمت‌گذاری جدید، هزینه‌ جداگانه‌ای برای نصب ایربگ روی این خودرو در نظر نگرفته‌اید، ولی برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ این هزینه را لحاظ کرده‌اید؟ گفت: طراحی اولیه رانا با دو ایربگ انجام شده است ولی قبل از پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تولید می‌شد که تک ایربگ بود.

بابایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یک محصول جدید است و نباید با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مقایسه شود، گفت: به هر حال ما سال گذشته برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت مصوب از شورای رقابت نگرفته بودیم و خواستیم در قیمت‌گذاری جدید، هزینه‌ها به صورت شفاف مشخص شود.

معاون فروش ایران خودرو در ادامه در پاسخ به این سوال که چطور هزینه نصب ایربگ روی سمند، صفر در نظر گرفته شده است، ولی برای خودروهای دیگر که نیازی به تغییری در طراحی نداشته‌اند، هزینه جداگانه‌ای تعیین شده است؟ گفت: برای سمند ال‌ایکس بنزینی نیز هزینه ۷۰۰ هزار تومانی جهت نصب ایربگ در نظر گرفته شده است. گفته های بابایی در حالی است که در جدول قیمت خودروها که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت ۳ روز پیش ارائه کرد، بابت نصب ایربگ روی سمند ال‌ایکس بنزینی و سورن هزینه‌ای تعیین نشده بود و رقم صفر ذکر شده بود.

معاون بازاریابی و فروش ایران‌ خودرو در ادامه در مورد عرضه نقدی محصولات این شرکت در تیرماه نیز گفت: سعی می‌کنیم طی ماه جاری یک مرحله فروش نقدی انجام دهیم که قیمت‌های جدید خودرو در این فروش لحاظ خواهد شد.