آغاز تحقیقات درباره خودروهای هوندا و نیسان

رگولاتورهای ایمنی آمریکا تحقیقات جداگانه‌ای را در مورد مشکلات فرمان ۳۷۴ هزار دستگاه هوندا آکورد و ۱۷ هزار دستگاه اینفینیتی EX۳۵ نیسان آغاز کرده‌اند. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا پس از دریافت ۲۴ شکایت و گزارش چهار مورد تصادف، تحقیقات مقدماتی را درمورد خرابی سیستم فرمان برقی برخی از مدل‌های آکورد ۲۰۱۳ هوندا آغاز کرد. در این تحقیقات همچنین از اطلاعات سوانح که از سوی هوندا ارائه شده، استفاده می‌شود.

سخنگوی هوندا اعلام کرده این خودروساز ژاپنی در تحقیقات با مقامات آمریکایی همکاری می‌کند و به بازبینی داخلی از اطلاعات موجود ادامه خواهد داد.

تحقیقات مقدماتی نخستین گام در فرآیندی است که درصورت صلاحدید رگولاتورهای ایمنی برای رفع مشکل از سوی سازنده، ممکن است فراخوان خودروهای معیوب را به دنبال داشته باشد.

براساس گزارش رویترز، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا پس از دریافت دو شکایت در مورد جدایی شیفت فرمان خودرو که موجب خارج شدن فرمان از کنترل شده، تحقیقات مقدماتی را در مورد مدل ۲۰۰۸ اینفینیتی EX۳۵ آغاز کرد.

همچنین بر اساس گزارش جداگانه دیگری، مرسدس بنز که زیرمجموعه دایملر است، در آمریکا برای ۱۰ هزار و ۵۰۹ دستگاه خودروی سی کلاس مدل ۲۰۱۵ به‌دلیل مشکل فرمان در سرعت پایین فراخوان داده است.