مهر: عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از احتمال بازنگری قیمت‌گذاری خودرو دنا خبر داد. محمد علی مددی گفت: کارشناسان گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده‌اند مستنداتی دارند که نشان می‌دهد قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت پایین‌تر از قیمت تمام شده محصول است؛ بنابراین اعضای شورای رقابت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه نمی‌خواهند تولید ملی و صنعت کشور در این شرایط زیان ببیند وی با بیان اینکه تفاوت زیاد بین قیمت‌های مطرح شده از سوی دو طرف، کمی حساسیت برانگیز است، اظهار کرد: ما نه قصد داریم در برابر تولید ملی بایستیم و نه می‌خواهیم حقی از مردم ضایع شود، از این رو فکر می‌کنیم بازنگری کارشناسی توسط متخصصین خودروساز و شورای رقابت می‌تواند در شرایط فعلی راهگشا باشد. این عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به اینکه قیمت عنوان شده از سوی شورای رقابت هنوز به‌صورت رسمی به خودروساز ابلاغ نشده است، اظهار کرد: به هیچ وجه قرار نبود قیمت تعیین شده قبل از پایان روند کارشناسی در شورا و مرکز ملی رقابت اعلام شود. حتی در جلسه چندین بار تاکید شد که موضوعات و تصمیم‌های مطرح شده، در جایی مطرح نشود تا روند کارشناسی به‌صورت کامل انجام گیرد، اما متاسفانه برخی از همکاران نسبت به این امر بی‌توجهی کردند.

مددی با بیان اینکه متاسفانه مباحث مطرح شده در چند روز اخیر افکار عمومی را تحت‌تاثیر قرار داده است، افزود: علاوه‌بر نگرانی‌هایی که درخصوص صیانت از تولید وجود دارد، با اعلام عمومی قیمت نهایی نشده، برای مردم نیز ذهنیتی ایجاد شده است که در صورت تحقق نظر شرکت خودروساز، واکنش‌هایی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی درخصوص نحوه تعیین قیمت محصول دنا در شورای رقابت گفت: ایران خودرو می‌گوید این خودرو روند طراحی و تولید یک محصول جدید را به‌صورت کامل طی کرده و خودرو جدیدی به شمار می‌آید که در صورت اثبات کارشناسی این موضوع، بازنگری در قیمت تعیین شده، ضروری است.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه قیمت‌گذاری محصول، خلاف رویه و دستور کار شورای رقابت است و این شورا فقط می‌تواند مکانیزم قیمت‌گذاری را تعیین کند، افزود: اعلام قیمت خودرو دنا از سوی اعضای شورای رقابت نه تنها خلاف تاکیدهای صورت گرفته در جلسه بود، بلکه با دستور کار شورا نیز منافات داشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تعمیق نگاه ملی و حمایت از تولید و اشتغال کشور، شاهد رعایت حقوق مردم نیز باشیم.

رئیس شورای رقابت، قیمت خودرو دنا را ۴۲ میلیون تومان اعلام کرده، این در حالی است که مسئولان ایران خودرو می‌گویند: با توجه به جزئیات آنالیز قیمت، این خودرو را زیر ۴۶ میلیون تومان نمی‌توانند بفروشند؛ وگرنه زیان خواهند کرد.