ایسنا: گروه خودروی ولوو قصد دارد سدان متوسط ساخت چین را امسال به آمریکا صادر کند و بررسی ساخت کارخانه خودروسازی در این کشور را آغاز کرده است.

هر دو اقدام برای صنعت خودرو و ژیجیانگ گیلی هلدینگ که شرکت مادر این خودروساز است، حائز اهمیت است. تاکنون خودروسازان جهانی خودروهای ساخت چین را به آمریکا صادر نکرده‌اند و تلاش خودروسازان چینی برای صادرات خودرو به آمریکا شکست خورده است.

ولوو همچنین در تولید خودرو در آمریکا عقب‌تر از شرکت‌های بی‌ام‌و و مرسدس قراردارد و این امر برندهای آلمانی را از پیامدهای نوسانات ارزی دور نگه می‌دارد. به گفته مدیرانی که برای ژیجیانگ گیلی کار می‌کنند، ولوو ممکن است یک سدان استراتژیک را بر مبنای فناوری جدیدش صادر کند. این خودرو علاوه‌بر ولوو اس ۶۰ ال، به خارج از چین صادر خواهد شد.

هدف از این اقدام احیای موقعیت ولوو در بازار آمریکاست که سال گذشته با کاهش هشت درصدی فروش سالانه روبه‌رو شد و این شرکت تنها ۵۶ هزار و ۳۷۱ خودرو فروش کرد.

بازار آمریکا مدت‌ها بزرگترین بازار ولوو بود اما سال گذشته چین جای آن را گرفت. چینی‌ها ۸۱ هزار و ۲۲۱ خودروی ولوو را در سال ۲۰۱۴ خریدند که ۳۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ افزایش داشت.