ایکوپرس: معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه‌ریزی برای صادرات ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری به بازارهای بین‌المللی در سال ۱۳۹۴خبر داد. علی علمی، معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار کرد: برنامه صادراتی ایران خودرو برای سال گذشته ۲۰ هزار دستگاه بود، این در حالی است که به دلیل تحریم‌ها، نوسانات ارزی و مشکلات گشایش ال سی از این میزان صادرات ۷هزار دستگاه تحقق یافت.

علمی تاکید کرد: سهم برند ملی ایران خودرو در سبد صادرات چشم‌گیر است و در حال حاضر سمند و سورن به کشورهای عراق، آذربایجان، ساحل عاج و ونزوئلا صادر می‌شود.

معاون صادرات ایران خودرو در زمینه تکلیف سایت‌های تولیدی خارج از کشور اظهار کرد: سیاست هیات‌مدیره ایران‌خودرو فعال نگاه داشتن چهار سایتی که قبلا سرمایه‌گذاری شده در قالب ارائه خدمات فنی و مهندسی و ارسال قطعات سی‌کی‌دی است.

معاون صادرات ایران خودرو درباره مشکلات موجود در سایت‌های تولیدی ایران خودرو در خارج از کشور تصریح کرد: برخی تصمیم‌های گذشته باعث شده که سایت‌های تولیدی در فراسوی مرزها فعال نباشند.

علمی از صادرات ایران خودرو به تونس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: موفق به کسب تاییدیه موسسه استاندارد تونس برای صادرات رانا به این کشور شدیم.

وی افزود:گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال شروع فعالیت مجدد در مصر است و در حال رایزنی برای صادرات خودرو به الجزایر نیز هستیم.

علمی اظهار کرد: در صادرات محصول به کشورهای آذربایجان، عراق و اوکراین مزیت نسبی داریم و در عین حال به بازارهای نیجریه و ساحل عاج نیز فکر می‌کنیم.

معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران خودرو در پایان تصریح کرد: توسعه صادرات نیازمند یک عزم ملی است و با تعارف صادرات رونق نمی‌گیرد.