ایسنا: نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش خودروسازی همچنان شاهد تولید خودروهای پرمصرف هستیم، گفت: مردم نباید هزینه مصرف بالای این خودروها را بپردازند؛ بلکه تولیدکنندگان و خودروسازان باید موتورها و تجهیزات پربازده و کم‌مصرف را به‌صورت فراگیر در تولیداتشان به کار گیرند. محمد سعید انصاری خواستار اتخاذ سیاست‌های راهبردی در صنعت خودرو و سایر صنایع برای کاهش محصولات کم‌مصرف شد و افزود: به وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی اصلاحات اقتصادی انتقاد وارد است که چرا قانون را برای بنگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ اقتصادی اجرا نمی‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار الزام رعایت استانداردهای بین‌المللی در خودروسازی کشور شد و تاکید کرد: با تک‌نرخی شدن نرخ سوخت وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خودروسازان را به تولید خودروهای کم‌مصرف و تعیین تکلیف خودروهای پرمصرف وادار کند.

وی استفاده مشتریان از خودروهای شیک و کم‌مصرف را حق آنان دانست و افزود: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری مسوولان، مردم هزینه تولیدات بی‌کیفیت و غیراستاندارد و پرمصرف را پرداخت می‌کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت فکری اساسی برای این معضل کند.